Gå till innehåll
måndag 25 november 2024

Postit

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    12
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Postit

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Haft samma problem som du TS och gjorde exakt de steg @Kenneth_S skrev, där felen var 1. Trasig impeller. 2. Impellerbitar som blockerade oljekylaren. 3. Termostaten var paj. Lycka till!
  2. Du är en stjärna. tror du bilden nedan funkar att stoppa i? Om jag kapar slätänden? Sen en koppling på gängan. kapa röret som är nu, ta bort den trasiga delen. In med koppling nedan med o ringarna. Sedan antingen en klämring eller presskoppling på den rörstumpen som är kvar från termostathuset. Då blir allt stumt också.
  3. Det från termostathuset ner till ”limpan” alltså efter själva termostaten
  4. Nytt problem! Kopparröret från termostathuset har fått sig en känga så det är inte runt längre vid o-ringarna. finns själva röret som nytt eller någon övergång till slang?
  5. Hej på er alla. Här kommer en liten uppdatering. Efter att ha lagat läckaget och kikat i kröken där allt såg bra ut så tog jag bort termostathuset och fördelarhuset. Det fanns lite skit i fördelarhuset, men jag tog också bort termostaten och satte igång båten. Då funkade allt!! Så imorgon blir det ny termostat.
  6. Hej, Tack! Jag har inte kollat läget på något utav de två. Kanske bra att göra det innan man gör massa andra inköp då.. Hur får man bort avgaslimpan på enklast sätt? iallafall så man kan kika i den.
  7. Jag har tejpat runt locket provisoriskt för jag misstänkte först att det kunde vara så, men vet ju inte till 100% om det räcker. Jag får nog byta det, inte många kronor. Hur får jag bort det från kopparrören och vilket bör jag montera? Avgasbälgen (gummit) har också spruckit och läcker, kan jag byta den utan att få in hela mälaren i båten? Kan det ha något med allt att göra? Den är ju efter allt så bör inte ha någon påverkan
  8. Fick bort en hel del från oljekylaren, men efter tomgång i ca 5-6 minuter så kommer den upp på röd tempratur..
  9. Tack ska testa idag. Hur sitter rören tätade i mässingskopplingarna?
  10. Tack! Hur får jag loss oljekylaren? Det är en lång bult som jag får bort, inte så mycket mer. Jajjemen, har kollat det filtret.
  11. Postit

    AQ170A/270

    Hej! Som alla andra här inne med en AQ170 (sjövattenkyld) så har jag värmeproblem. Tyvärr så är jag inte särskilt begåvad när det gäller motorer och tyvärr så ligger båten i sjön utan möjlighet att ta upp den. Båten är köpt den här säsongen (Sunseeker DC 23 - 1978) Motorn går varm, jag bytte impellern som behövde bytas då halva av den var borta. Men det känns spontant som att dessa impellerbitar sitter någonstans? - Innan jag bytte impeller så kändes det på vattenintaget som att de fort blev varmt. (Se bild) - Nu när jag bytt impeller så känns rören svala/kalla. (Den snurrar också, har dubbelkollat det) - Jag har läst att det kan vara termostaten också, men jag hittar ingen. - Ser också att en tom slang går ut till drevet, och ser ut som man gjort någon by-pass, ska det vara så? (se bild) Jag har också kopparrör överallt, bör jag byta dessa till slang kanske? Hur demonterar jag allt för att se över resterande kylsystem?
×
×
  • Skapa nytt...