Gå till innehåll
fredag 15 november 2024

alme4484

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    4
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om alme4484

  • Placering
    Landkrabba
  1. Tack så hemskt mycket för era svar! Blir att beställa in en ny plugg helt enkelt, lite oklart om det är 45mm alternativt 35mm får dra och mäta imorgon!
  2. Skönt att höra, var rädd att det skulle vara värre. Är det bara att knacka bort den rostiga frostpluggen? Eller behöver avmontera toppen? Något jag bör tänka på?
  3. Hej! Jag har en Swemax 690 med en Volvo Penta AQ130 från 1978. Efter dagens åktur upptäckte vi snabbt att det läckte vatten in i motorutrymmet. Vi började genast felsöka och upptäckte att kylvattnet läckte från ett rosthål i topplocket eller kylhuset (jag är inte säker på vad delen heter). Skrovet blev fyllt med vatten, och tyvärr fungerade inte pumpen för att tömma vattnet som hade kommit in. Vi lyckades tömma vattnet för hand, starta motorn och fånga läckande vattnet med en hink, och tur nog var vi nära båtplatsen. Min fråga till er är vad jag bör göra nu. Är det frostpluggen som behöver bytas? eller bör jag fixa rost hålet och täppa till det, eller ska jag köpa ett nytt topplock/kylhus? Om det inte är frostpluggen, vad kan jag täcka hålet med? alternativt var kan jag hitta ett nytt topplock/kylhus i Stockholm? Hur svårt är det att byta frostplugg, möjliga instruktioner? Tack på förhand! Många frågor och funderingar:)
×
×
  • Skapa nytt...