Gå till innehåll
tisdag 12 november 2024

Erick1

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    4
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Erick1

  • Placering
    Landkrabba
  1. Okej jag kanske får ta och gå igenom primern. Har ett sånt renoveringskit till den. Membranet borde vara helt för att pumpen är helt ny, men jag får ta en titt på det med. Ja precis. När jag hörde att den höll på att dö så gick den upp i höga varv i någon sekund när jag skickade i startgas.
  2. Nej. Jag köpte en pump från marineparts och bytte hela pumpen. En till sak som är värd att nämna är att det inte gör någon skilnad om jag trycker på blåsan medans motorn är igång. Den är hård hela tiden.
  3. Tack för svaret. Tändstiften blir blöta efter motorn har stannat. Jag har testat att köra med både öppen och stängd ventil utan någon märkbar skilnad. Har inte sprutat in bensin i förgasarna men har kört i startgas och då går motorn upp i varv. Kan en dålig primer göra så att motorn får för lite soppa? Angånde VRO:n så handlade det mest om att jag oroade mig i onödan varje gång jag var ute och körde. Det var inget fel på den i sig men jag föredrar att blanda i oljan själv, så att jag alltid känner mig 100% säker på att det smörjer. Egentligen så handlar det nog mest om okunskap och all skrämselpropaganda på internet.
  4. Hej. Min Johnson 40hk 2-takt från 96 går väldigt dåligt. Den startar relativt lätt, men dör oftast efter ca 10 sekunder. Några enstaka gånger har den gått i någon minut. Den gick fint halva förra säsongen, men mot slutet så började den bli grinig och svårstartad efter att jag varit ute och kört ett tag. Jag har gått igenom förgasarna och bytt flottörnål, flottör och packningar. Har konverterat om från VRO till en vanlig bränslepump, samt bytt ut gamla slangar. Motorn har en primer solenoid choke som också ser ut som att den gör sitt jobb, hör att den klickar när jag chokar. Är inte så kunnig när det kommer till båtmotorer och jag börjar få slut på idéer. MVH Eric
×
×
  • Skapa nytt...