Gå till innehåll
torsdag 30 januari 2025

535an

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    5
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om 535an

  • Placering
    Kadett
  1. Nja några 2-3 L/NM har jag ju inte direkt legat på utan snarare 1 och det har blivit några timmar som gett det utfallet. Angående trimplanen så är dom självjusterande, rätt inställda ligger dom horisontellt med vattnet (självjusteras av vattentrycket) Ska enligt beskrivningen minska planingströskeln med 33% och även tillföra fler positiva egenskaper Stabilisering! Även under gång fortsätter STRONG SMART TABS att fungera som stötdämpare. Den ständiga justeringen efter sjöförhållandet gör att STRONG MART TABS tillför en påfallande stabilitet i svängar, skär vågor under gång och vid körning med högsta fart. Ingen mer glidning, omtumlande rörelser eller tvära kast. Tack för infon motorvarianterna, är inte alls insatt 😊
  2. Puttra runt med enbart växeln i alltså, 900-1000 varv (tomgångskörning med växeln i) Tänker att jag ska köpa trimplan, Smart Tab SX i Komposit och se om de kan hjälpa till lite. Låter som jag får bekanta mig lite mer med med båten 😁
  3. Har inte trimmat ut motorn så mycket den ventilerar utan trimmar ut den tills varvar lite mer och man får an halv knop extra. Låter som den är helt fel trimmad då? Tomgången ligger på 1000 varv. Hade fått info om att marschfart och endast växel i skulle ge lägsta förbrukning.
  4. Nej WOT ca 5200 varv, maxfart med 2 per 25 knop. Den borde alltså varva mer? Propellern som sitter på skall vara original enligt säljaren.
  5. Köpt mig en Ryds 535 DL 2008. På sitter en mercury 60hk 2-takt ELPTO från 2006. Tycker den drar lite mycket men har ingen erfarenhet av vad som är rimligt. Är det rimligt med 1L/Distans i blandad körning. Ligger på max 4000 varv intrimmat och då i ca 20 knop. I övrigt puttrar jag på 1000 varv med enbart växeln i när jag inte då kör runt i ca 20 knop. Rimligt?
×
×
  • Skapa nytt...