Gå till innehåll
onsdag 13 november 2024

flexus

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    7
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om flexus

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. håller på att köpa en Uttern C68
  2. Jo men det stämmer nog, bränslenotan blir högre. 😕 Freez, har du sluten kylning på din motor? Om jag förstått rätt så finns det 2 olika.
  3. Tack för er tid och svar. Nu har man lite mer koll iaf sen är det väl bälgarna som kan ställa till det, men det är en annan historia.
  4. Hej, jag ska snart köpa en ny båt med en Mercruiser 4,3 MPI. Så jag försöker att lära mig vad som är vad i motorn - på utsidan så att säga. Finns det någon snäll själ som kan hjälpa mig? Passar på och frågar, hur är just den modelen? Vad kan man förvänta sig från en Mercruiser 4,3 MPI - om den har servats regelbundet och har cirka 210 timmarsgång. Jag har haft 2 båtar med utombordare. En äldre Yamaha 70hk och en 150 hk Evinrude H.O. och inte upplevt några problem alls, så länge man sköter motorn.(kanske haft tur). Åkt nu över 500 sjömil i sommras på Evinruden och det vart bara kasta loss och köra... Kan man förvänta sig nåt liknande från Mercruisers om dessa är servade regelbundet osv. Tack
  5. Hmm intressant, man kanske borde testa med en hink eller lite grövre platspåse. Tack!
  6. Hej allihopa. Hade startat min utomborade i helgen och märkte att det läcker/sprutar vatten från växelhuset (antar att det heter så) Hade lämnat motorn för impellerbyte i höstas som gick tydligen bra...men kanske trots allt inte. Så jag undrar kan det vara så att växelhuset inte sitter fast ordentligt och att man måste spänna fast det mer? Eller att det är normalt när motorn inte varit igång på ett tag? Tack :) 20240427_175501_1_1_1_1_1.mp4
×
×
  • Skapa nytt...