Gå till innehåll
torsdag 02 januari 2025

alubatarors

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    5
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

1 Neutral

Om alubatarors

  • Placering
    Kadett
  1. Det låter som att din impellerpump fungerar, men att det kan finnas en blockering eller läcka som förhindrar ordentlig vattencirkulation. Jag skulle rekommendera att noggrant inspektera alla slangar och kopplingar efter sprickor, veck eller skräp. Kontrollera också vattenintaget på skrovet efter hinder. Om allt ser rent ut kan problemet ligga i värmeväxlaren själv, vilket kräver demontering och inspektion. Tappa inte modet, att metodiskt spåra kylkretsen bör avslöja orsaken!
  2. Ja, det har skett ett misstag! 4 kw = 5,361930294906166 elektrisk hästkraft enligt denna kalkylator https://www.asutpp.com/kw-to-hp.html. Men det är viktigt att komma ihåg att specifikationer och faktiska prestanda kan skilja sig åt. Utvecklingen går snabbt framåt, och eventuella förluster kan ha räknats in i kalkylen. Dessutom är sjöprov det bästa sättet att se hur välutrustad båten verkligen är för att klara de utmaningar den ställs inför på vattnet.
  3. Hej, Baserat på bilderna verkar elmotorn ha uppvisat tecken på överhettning eller kortslutning. Det kan vara riskabelt att koppla in och testa den i nuvarande skick. Mitt förslag skulle vara att kontakta en kvalificerad marinelektriker eller fackman för en ordentlig besiktning. De kan bedöma skadans omfattning och om reservdelar krävs eller om det är säkrare att ersätta hela enheten. Det kan bli dyrare än förväntat men är en säkrare väg att gå för en fungerande och pålitlig elmotor till din båt.
  4. Hej, Det låter som en utmaning att få motorn på plats igen efter service. Ibland kan det krävas lite finlir för att få alla delar att passa perfekt. Mitt förslag är att noggrant kontrollera om det finns några smårester eller föroreningar i skåran som kan hindra motorn från att glida ner ordentligt. Försök också att vrida och justera motorn försiktigt för att hitta rätt vinkel där spetsen kan falla ner i skåran. Om inget fungerar kan du behöva demontera ytterligare för bättre åtkomst. Var försiktig så du inte skadar några känsliga delar. Med tålamod och noggrannhet bör du kunna få den på plats igen.
  5. Den främsta skillnaden mellan 95 och 98 oktan bensin är dess oktanhalt. 98 oktan har en högre motståndskraft mot självantändning, vilket gör den lämpligare för högre komprimerade motorer. Båda innehåller etanol, men mängden kan variera mellan olika bränsleleverantörer. För de flesta bilar räcker det gott och väl med 95 oktan, såvida inte bilen är trimmad eller har en högt komprimerad motor där 98 oktan rekommenderas.
×
×
  • Skapa nytt...