Gå till innehåll
söndag 24 november 2024

JGundersen

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    5
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om JGundersen

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Ah, ok. Gäller det omvända då också, att ett VP på Mercruiserdrev tiltas långsamt men orkar trimma under gång?
  2. Hej, Vad skiljer egentligen trimpumpar (av typen elmotor monterad ovanpå reservoar) för olika fabrikat av inombordare åt? Är det tryck/flöde eller bara slangkopplingar? Den stora frågan - om slangkopplingarna mellan en tillverkares trimpump hade passat på en annan tillverkares slangkopplingar, hade det då gått att byta rakt av? Vänliga hälsningar, Jasper
  3. Tack för tipsen! Det var svårare än jag trott men jag ska fortsätta försöka, inte så lätt när den dessutom sitter illa till i motorrummet😅
  4. Hej, Jag plockade bort motorn (från reservoaren) till trimpumpen för att serva, då den inte gick som den skulle. När jag nu ska sätta tillbaka den glider den inte ner sista lilla biten. Längst ned på axeln till motorn är den utskuren för att passa i en skåra på en del i reservoaren. Det känns som att spetsen inte glider ned i skåran som den ska. Finns det något knep för att få till det här? Bifogar en bild för att visa på principen, dock ej samma motor.
  5. Hej, Jag har ett BMW Marine Mk2-drev (-86) på båten, se bifogad bild, där powertrimmotorn strular. Efter mycket om och men har jag monterat bort motorn från oljereservoaren och konstaterat att motorn funkar men att den troligtvis har kärvat lite när den suttit monterad och därför inte funkat. Jag har ett par småsaker att följa upp men om jag inte löser det - vad innebär det att byta motorn? Jag gissar att jag då får byta hela paketet inkl reservoar men funkar alla motorer likadant? Skiljer anslutningar för slangarna mellan olika märken och hur vet jag att motorn orkar trimma drevet? Vänliga hälsningar, Jasper
×
×
  • Skapa nytt...