Gå till innehåll
onsdag 15 januari 2025

krijor

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    6
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om krijor

  • Placering
    Kadett
  1. Lägesrapport Ersatte båttanken med trycktank - fortsatt samma problem Bytte tändspole - fortsatt samma problem Nya tips?
  2. Hej Tack för kreativa förslag - Tanklockstricket är testat. likaså har jag säkerställt tilluft till tanken. - Ny tändspole beställd. - Vi nästa test kommer jag att "ersätta tanken" med trycktank för att ytterligare kunna utesluta defekt tank eller kopplingar där. Återkommer efter test Trevlig helg
  3. Tack för tipset. Impeller, thermostat bytta Kyler fint och går som tidigare fint i 10-15 min, därefter tappad kraft/varvtal. Går ojämnt och med förgasarsmällar emellanåt. Ma o så kvarstår problemet...Verkligt tacksam för tips
  4. I början av säsongen gick den utan några problem så jag tänkte att impellerbyte får ske i vinter
  5. Har problem... 4,3 EFI, Bravo 1 gen 2 Serienummer 0M062009 Problemet Motorn startar klockrent, spinner på fint i ca 10 min på 3000 rpm (eller högre) då inträffar följande, kraften försvinner och den tappar klart i varvtal. Ligger o pendlar mellan 1600-2000rpm. Bluddrar. Förgasarsmällar. Spelar ingen roll om jag drar ner o försöker gasa på om en minut eller två. Om jag drar ner till 1400 rpm så går det fint att köra "hur länge som helst"... Båten har stått 4 år på land innan jag köpte den. Gjort av förra ägaren och av mig själv: Nya limpor o knän inkl packningar (full flow) Ny fördelardosa, tändkablar o tändstift Ny bränslepump Övrigt Impeller är enl förra ägare inte bytt på 23 år... Spontant känns det som värmerelaterat. Knän och gummibälgen efter knät är riktigt varma, inte brännheta men nästan.. Tänker att dålig generell kylning leder till dålig kylning av bränslepump och då uppstår problmet? Tacksam för goda råd
×
×
  • Skapa nytt...