![](https://www.maringuiden.se/forum/uploads/set_resources_5/84c1e40ea0e759e3f1505eb1788ddf3c_pattern.png)
![](https://www.maringuiden.se/forum/uploads/set_resources_5/84c1e40ea0e759e3f1505eb1788ddf3c_default_photo.png)
tolak
Medlemmar-
Innehålls Antal
5 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm tolak
-
Placering
Kadett
-
Tjena, Jag börjar bli lite trött på att lite osäkert kolla nivån på tanken då den sitter lite mörkt och i ett någorlunda trångt utrymme i en liten båt (typ sittbrunnens soffa innan akterspegeln) Jag skulle vilja koppla in en bensinmätare, jag har köpt sakerna, då har jag köpt denna "https://www.biltema.se/bat/batmotor/tankinstrument/nivagivare-2000037601" Och denna "https://www.biltema.se/bat/elutrustning/marina-matare/branslematare-52-mm-2000050256" Men det framgår inte över huvudtaget hur den ska kopplas in, känns ju sådär att täcka hålet där bensinlocket annars sitter. Behöver jag borra ett extra hål för att få allt att lira? Tacksam för svar 😀
-
Nu uppdatering. Jag satte solenoiden (vet inte vad den heter på svenska) rakt upp och då får jag igång den, men jag måste parera med varvningen för att den inte ska dö. Jag hittade även en grön sladd som under motorn vid riggen som va lös, så jag satte tillbaka den, jag vet inte om det är glädjetsnkar, men jag tyckte nog den gick jämnare då. Men tyvärr dör den när jag sätter ner varvningen till "start" Skickar med en liten video om när jag parerar varvtalet så den inte dör received_746358797245733.mp4
-
Tack för snabbt svar. Det är bra fin blå gnista, jag har testat byta tändstiftet, men utan resultat. Om jag försöker starta ett tag blir tändstiften blöta, så den får bensin på tändstiften. Jag förstod inte helt 100 angående blåsan, men jag har inte ändrat något alls med tanken och den fungerade felfritt hela förra sommaren. Luftskruven är öppnad.
-
Hej alla marinor. Jag har problem med min motor, en 40hk Evinrude från 1994, Detta är storyn av vad som hände. Jag å ungarna va ute och fiskade, vi var ute ganska länge och åkte långt. Påvägen hem dog motorn, jag lyckades starta den igen, men den dog igen, väntade en liten stund och kunde starta igen. Men tillslut ville den inte mer. Jag blev då bärgad in. (Detta är för ungefär 4 veckor sedan) När jag testar nu kan jag ibland få igång den (jag tror det är för den är kall då) om jag sätter varven på högsta, men så fort jag sänker ner den till ungefär hälften så där den. Och kan inte längre starta den den dagen. Jag har kollat så inte bränslefiltret är igensatt, jag har även kollat så membranet är helt. Jag har även provat koppla bort bränslefiltret och pumpat upp så ser jag att det kommer ut i slangen så den är inte täppt. En sak jag kan tillägga är att denna gången körde jag med 95 (e10) kan detta påverkat? Enligt lokala reperatören i hemstaden ska en eller två gånger inte spela någon större roll, Jag kan ingenting om båtmotorer, så dumförklara gärna era svar (🙈) Tack på förhand.
-
Hej alla marinor. Jag har problem med min motor, en 40hk Evinrude från 1994, Detta är storyn av vad som hände. Jag å ungarna va ute och fiskade, vi var ute ganska länge och åkte långt. Påvägen hem dog motorn, jag lyckades starta den igen, men den dog igen, väntade en liten stund och kunde starta igen. Men tillslut ville den inte mer. Jag blev då bärgad in. (Detta är för ungefär 4 veckor sedan) När jag testar nu kan jag ibland få igång den (jag tror det är för den är kall då) om jag sätter varven på högsta, men så fort jag sänker ner den till ungefär hälften så där den. Och kan inte längre starta den den dagen. Jag har kollat så inte bränslefiltret är igensatt, jag har även kollat så membranet är helt. Jag har även provat koppla bort bränslefiltret och pumpat upp så ser jag att det kommer ut i slangen så den är inte täppt. En sak jag kan tillägga är att denna gången körde jag med 95 (e10) kan detta påverkat? Enligt lokala reperatören i hemstaden ska en eller två gånger inte spela någon större roll, Jag kan ingenting om båtmotorer, så dumförklara gärna era svar (🙈) Tack på förhand.