Gå till innehåll
måndag 11 november 2024

Kurrehedman

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    8
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Kurrehedman

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Uppdatering. Bytte samtliga tändstift och de två främre stiften kunde jag skruva loss med fingrarna, dvs två cylindrar som gått på reducerad effekt. Hoppas att det löser problemet. Blir även en check av tändningens inställning.
  2. Uppdatering :Har precis upptäckt att förgasaren är en Holley, inte Rochester.
  3. Okej, tack. Jag har 25 knop vid 3500 varv, sen händer inte så mycket mer. Vet inte vilken storlek på propellern det är.
  4. Japp. Har brytarlöst, så troligen ett bränsleproblem. Ska byta/kolla alla stift så jag får se hur de ser ut. Det är en 22 fots daycruiser/cabin typ. Cruisers 22
  5. Har inte hunnit kolla justeringar än, och motorn är enligt dokument underhållen, även renoverad 2005. Ska göra lite mer undersökningar vid nästa tur.
  6. Tack. Det är en Tingbrand Marin-konverterad Cheva 350 270hk. Enligt deras spec är max varv 4200 varv, samtidigt som det står max effekt 270hk vid 4500 varv. Lite förvirrande. Det är alltså en utbytes.
  7. Har en 22 fots daycruiser/cabin med en Cheva 350 270hk och ett 280-drev som bara orkar 28 knop och varva 4000 rpm. Känns lite för den båten, borde väl göra minst 35 knop?! Ligger och marchar 25 knop vid 3500 rpm och de sista 500 varven upp till 28 knop. Någon som har en idé kring detta? Har ingen aning om storlek på propellern eller utväxling på utgående axel. Behöver också verifiera med GPS-fart.
×
×
  • Skapa nytt...