Tack så mycket för idéerna!
Jag läste att bränslepumpens membran kan ha o göra med bensin i oljan och då den sitter lättillgängligt börjar jag där imorgon. En motorkunnig vän trodde också att det kan vara topplockspackningen som behöver bytas så det kanske blir att vi sliter upp motorn och byter den, men jag ska utföra testerna ni föreslog innan och se om vi kommer fram till något annat.
När jag märkte att oljan var lite hög första gången efter bytet trodde jag att jag fyllde för mycket så jag pumpade upp tills att det var lite under max. Jag körde motorn i 5 minuter och allt verkade som det skulle, dagen efter hade oljan stigit med ca 4 cm. Oljan luktar definitivt bensin och det som jag pumpade upp hade nu skiktat sig lite (bensin ovanpå olja). Vatten kan jag dock inte se spår av i det men det kan mycket väl vara så att jag inte pumpade från botten. Jag får testa pumpa upp lite mer och se vad jag hittar för vatten tror jag det finns då det skummar vitt vid oljestickan när motorn har kört.