Gå till innehåll
måndag 30 december 2024

Baraettkasttill

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    3
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

1 Neutral

Om Baraettkasttill

  • Placering
    Landkrabba
  1. Hej! Jag har en 442sc med Mercury 50 hk, båda årsmodell 2022, nu ca 28 gångtimmar. Ensam toppar den ut på 32,5 knop (GPS), kan säkert krama ur ytterligare en pinne med blank sjö. Mina tester har varit i mestadels lättsamt blåsiga förhållanden. Med två personer, 31 knop. Prop: Spitfire fyrblands, minns ej mått men kan kolla upp det. Har båten på trailer, är således lika blank och fin undertill varje åktur.
  2. Ledsen för något sen återkoppling. Tillbringat tiden på vattnet och andra fritidsaktiviteter med familjen. Tack för alla svar. Se bifogade bilder efter utförd garantireparation. Rekommenderar att ni ringer Daniel Svensk på HR boat vid garantiärenden, mycket trevlig och professionell kille. Kundservice på topp. Passade på att ögna igenom en 480 som stod strategiskt intill min båt, lockande byte Mycket nöjd ägare så långt.
  3. Hej Maringuiden! Ny på forumet. Vänder mig till er kloka/mer erfarna kring det här med båtägande, specifikt hanteringen av ett garantiärende. Jag köpte min första båt i september förra året. Det blev en nästintill ny 2022 HR 442SC med 16 gångtimmar på klockan (Mercury 50Hk -22 ). Inför vinterförvaringen upptäckte jag ett par sprickor i lacken. Jag tog kontakt med HR i Laxå inför årets säsong och bokade en tid för åtgärd/reparation. Vid kontroll upptäcktes sprickor på minst sju ställen, vissa mer tydliga än andra. Se bifogade exempel. I samtal fick jag nyss veta att båten var klar i fredags. Ingen återkoppling? Imorgon är det två veckor sedan jag lämnade in den. Mina funderingar: 1. Är det normalt att ha den här typen av sprickor, i den mängden? 2. Ska man kräva någon form av dokumentation för arbetet? Enligt HR lämnas ingen vid reparationer av sprickor. 3. Något särskilt jag behöver tänka på framöver? Det ska tilläggas att i kontakten med HR har bemötandet varit suveränt. De har tagit ärendet på allvar och sett till att gå igenom hela båten utöver de fel jag själv påpekat. Hämtar båten imorgon och återkopplar hur resultatet blev. Stort tack på förhand för alla råd jag kan få.
×
×
  • Skapa nytt...