Gå till innehåll
onsdag 18 december 2024

Fredrik_ff

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    7
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Fredrik_ff

  • Placering
    Kadett
  1. Dessvärre når jag precis med ena handen/fingertopparna. Så jag kommer inte till med något verktyg. Jag kan heller inte stänga av diesel på den sträckan det läcker. Kranen sitter efter läckaget.
  2. Jag har redan försökt täta med plastic padding universal läcktätare. Så det är massa "gojs" över kopplingarna redan. Dessvärre härdade inte detta, då det är i konstant kontakt med dieseln som läcker. Jag tror dock att detta kunde ha hjälpt om tanken var tom. Så om jag inte hittar något annat lämpligt medel/massa. Kvarstår väl bara att tömma tanken på nytt (tömde och rengjorde den i vintras) för att göra ett nytt försök.
  3. Riktigt bra tips. Tror dessvärre inte att jag når in för det heller. Men kan helt klart vara värt att undersöka
  4. Jag når som sagt med ena armen, så jag precis kan komma åt med fingrarna. Men inte mer än så dessvärre. Jag har redan applicerat Plastic Padding universal läcktätare. Men den verkar inte härda fullt, då den är i kontakt med diesel. Det finns något medel att beställa från London. Som enl. utsago skall kunna användas direkt i en dieseltank med innehåll. Men då det är lång leveranstid på detta och extremt högt pris, ställer jag frågan här först 😃
  5. Känner till detta. Men jag försöker som sagt hitta en Quick-fix. Så jag slipper riva halva båten under pågående säsong. Finns ingen möjlighet att komma åt kopplingen med två händer. Och därmed blir det omöjligt att efterdra
  6. Hej Jag har precis monterat Biltemas Multi LCD mätare. Dvs. En kombi-mätare för Oljetryck, bränsle, fart och varv. Då min Yanmar 2GM saknade uttag för varvtal, har jag lödit dit en W kabel på en av linningarna i generatorn. Varvräknaren visar dock fel. Den visar någorlunda korrekt på tomgång. Men vid färd visar den ca 1500 varv fel. Likväl vandrar "nålen" fram o tillbaka ca 200varv. Lösning på detta ? Det går inte att kalibrera varvtalet på instrumentet/mätaren. Läst någonstans att jag kanske behöver komplettera med ett motstånd på W kabeln. Men hittar inte hur stort detta bör vara eller hur det bör kopplas.
  7. Jag har ett problem med en läckande tankanslutning. Från tanken kommer ett plastklätt koppar-rör. Som är monterat med klämring-anslutning likt vattenrör. Det läcker några droppar i timmen vid anslutningen mot rör-sidan. Jag kommer under hösten/vintern byta detta. Men behöver nu få det tillfälligt tätt under säsongen. Problemet är att anslutningen är placerad längst in under pentryt och bakom kylen. Vilket innebär att jag kommer behöva riva hela pentryt för att byta. (Inga problem i höst/vinter) Jag når precis in med en arm och fingerspetsarna om jag demonterar diskhon. Har ni något förslag på tätningsmassa eller dyl. som står emot diesel, och skulle kunna skapa en tillfällig tätning ?
×
×
  • Skapa nytt...