Håller med dig i allt, kasta skiten är ett slarvigt uttryck när jag nu betalat 3500 kr för larmet och 600x2 kr för abonnemang som aldrig blev utnyttjad. Jag ville bara belysa att larmet har dålig kvalité.
Jag köpte en ny båt och ville naturligtvis säkra den på alla sätt med motorblocklås, startspärr och spårsändare. Spårsändaren blev installerad av återförsäljaren, fungerade inte alls. Jag reklamerade till Yatchsafe, de skickade en ny efter att tjatat om att jag var utom täckning (körde runt med båten i stor del av roslagen utan resultat). Fick alltså ett nytt larm som fungerade ett kort tag, nu kom vintern och jag skippade detta tills sommaren kom, tänkte som du, köpt dyrt dags att leverera. Nu hade abonnemanget gått ut och jag fick nytt larm (tredje) och var naturligtvis tvungen att teckna nytt abonnemang, Yatchsafe kunde inte tänka sig att "bjuda" på detta då jag inte haft möjlighet att använda tidigare abonnemang. Nya (3:e) larmet fungerade i två veckor.....
Då Yatchsafe och återförsäljaren inte tar ansvar och jag vill ha min båt i vattnet, så tog jag beslutet att slänga skiten och köpa annat.