Gå till innehåll
fredag 21 februari 2025

Woodpecker7366

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    4
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Woodpecker7366

  • Placering
    Landkrabba
  1. När den startas från helt kall har den svårt efter ca 2 min och behöver lite gas för att inte dö, men det är ingenting mot hur det var när slangen var sprucken. Samma sak minns jag hände precis när jag köpt den, men efter det har den stått på land tills nu. Efter bytet av slangen hostade den och hade sig en liten stund och jag tänkte att det säkert kommit in vatten någonstans. Vet inte hur det burkar bli när det läcker vatten innanför kåpan, men det fyllde upp bra mycket när motorn var helt nedtiltad, men jag förstod heller aldrig när jag tog upp båten för att byta slangen vart vatten så fall skulle kommit in. Även om något inte är helt hundra har jag tänkt att det är ok för en motor från 2005, men säg gärna till om det bör tolkas som tecken på något som bör åtgärdas
  2. Uppdatering: slangen till skvallerstrålen hade spruckit, så efter byte av den fungerar motorn igen!
  3. Jag tror den har förgasare, men är ingen hejare på motorer så baserar det på att den inte är märkt EFI som vissa av Mariners motorer var 2005. Har vi kört den utan kåpa och under ca 30 sek går den bra med chok, seden börjar det skvätta vatten från sidan som vätter från båten och när vi fick motorn vänd så det gick att se (ca 60 sek från start) såg vi en stråle som stod rakt ut (se bild) och då fyllde det upp vatten snabbt och den höll på att dö efter ca 1,5 min. Vi ska ta upp den imorgon och se närmare, så tankar välkomnas, men det är i trakterna kring skvalerstrålen så förhoppningsvis är det inte svårare än så.
  4. Jag har en Mariner 75 hk, 4 takt, 2005 årsmodell, där det är två problem: Den dör på tomgång, snabbt, lätt inom 1 minut, men verkar fungerar när jag drar på lite gas även om den går ojämnt. Den dör inte om jag chokar. Jag uppfattade att beteendet var liknande redan innan vintern men nu dör den nästan direkt på tomgång. Vatten rinner ut under kåpan som tar sig ut genom genomföringen där alla kablar går in i motorn. Vattnet är klart och kallt (jag antar det är kylvatten). Skvallerstrålen fungerar men jag har inte vågat köra mer än ett varv i hamnen. Nyligen inköpt så jag har ingen vidare referens på hur den fungerat innan. Tar tacksamt emot input på om dessa kan ha koppling till varandra och särskilt kring vattnet som rinner ut, är det något som behöver undersökas närmare?
×
×
  • Skapa nytt...