Gå till innehåll
torsdag 28 november 2024

Petermeck

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    8
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Petermeck

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Det sitter en ny termostat i, och har flushat systemet baklänges med gardena koppling när drevet var nedtaget, det kom mycket vatten ut vid kylröret i nedre delen, så jag tog och stoppade in fingern och tätade, termostaten var uttagen så termostat hålet stog öppet, det bubblade en stund sedan kom vattnet ut genom termostat hålet, så det är säkert tätningen du pratade om. Tomgång då kommer det lite vatten ut, ökar till 2500 Rpm det kommer normalt med vatten ut Du nämnde poppet valve ? Har jag en sådan ? har inte startat och kört med öppet termostathus, bara flushat ifrån gardena kopplingen bakvägen i systemet
  2. Det sitter en ny termostat i, och har flushat systemet baklänges med gardena koppling när drevet var nedtaget, det kom mycket vatten ut vid kylröret i nedre delen, så jag tog och stoppade in fingern och tätade, termostaten var uttagen så termostat hålet stog öppet, det bubblade en stund sedan kom vattnet ut genom termostat hålet, så det är säkert tätningen du pratade om. Tomgång då kommer det lite vatten ut, ökar till 2500 Rpm det kommer normalt med vatten ut Du nämnde poppet valve ? Har jag en sådan ?
  3. Hej Mathias tackar så mycket för den informationen, så nu är det bara att skruva
  4. Ja så nu kvarstår problemet, vad är det för tätning som hålet har minskat i storlek, och hur ser man det, och hur mycket måste man skriva isär ???
  5. Kylvattnet går igenom bensinpumpen innan det går ut
  6. Hej har kollat upp det här, hade tätningar genom bensinpumpen men nu är allt ok, det måste vara tätningen vid adapterplattan
  7. Har en Mercury 60 efi 2003 det kommer nästan inget kylvatten ut vid tomgång, ökar jag varvtalet till 2500 då kommer det normalt med vatten ut. Har läst att det kan vara en tätning som stryper flödet om motorn har gått i saltvatten, och man får lyfta av powerheaden har jag förstått, men vad gör jag sen ?? Det är frågan ? Hoppas någon kan svara mej
×
×
  • Skapa nytt...