Gå till innehåll
lördag 22 februari 2025

Andrzn

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    5
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Andrzn

  • Placering
    Kadett
  1. Enligt bruksanvisningen ljuder larmet vid överhettning samt låg oljenivå/flöde. Kylarvattnet rinner genom motorn, kanske inte riktigt så stark stråle som jag önskar men det är en konstant stråle, vet inte hur känsligt detta är? Jag fick tipset i en annan tråd att det kan vara ett smutsigt oljefilter, jag är osäker på vart detta sitter men jag har hittat en ventil med en riktningsventil på en av oljeslangarna, tycker dock att pilen är åt fel håll..... Det som jag önskar få hjälp med är om denna sitter åt rätt håll. I min värld sitter pilen åt fel håll, för slangen in i motorn sitter åt andra hållet... Dett är alltså en yamaha utombordare med autolube oljetank inne i motorn. De 3 röda pilarna går ned in i motorn, men ventilen med en röd pil går bara tillbaka in i oljetanken....? Såhär har den alltså suttit när jag kört en hel säsong, kan det vara fel?
  2. Nu är sommaren här och jag har gjort första båt turen och har fortsatt problem. Jag är osäker på detta oljefiltret vart det sitter men jag hittade någon typ av ventil med pil på en av oljeslangarna. Det som jag önskar få hjälp med är om denna sitter åt rätt håll. I min värld sitter pilen åt fel håll, för slangen in i motorn sitter åt andra hållet... Dett är alltså en yamaha utombordare med autolube oljetank inne i motorn. De 3 röda pilarna går ned in i motorn, men ventilen med en röd pil går bara tillbaka in i oljetanken....? Såhär har den alltså suttit när jag kört en hel säsong, kan det vara fel?
  3. Okej grymt, tack för tipset! Det provar jag att byta genast, håller tummarna Återkommer här efter nästa båt tur när det är bytt, kanske till våren nu då..
  4. Hej, jag har kört min båt en sommar nu och haft samma problem från start, att reglaget börjar tjuta om jag kör långsamt en stund. Jag har läst i manualen att reglaget varnar vid övertemperatur samt låg oljenivå. Jag har bytt termostat och impeller, samt jag ser kylstråle när jag kör. Vad jag kan utröna från youtube så skall det sitta en givare inne i autolubetanken som kan hänga upp sig, då kommer larmet. Någon som kan bekräfta att jag är inne på rätt tanke? Isf blir nästa steg att plocka bort den tanken och se hur jag får loss denna givare för att byta.. Detta gäller en Yamaha 50hk 62f från 93.
×
×
  • Skapa nytt...