Gå till innehåll
söndag 22 december 2024

stranden720

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    71
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

8 Neutral

Om stranden720

  • Placering
    Löjtnant

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Det har du du rätt i. Det kommer....
  2. Allt är rätt inkopplat, svart och vit på batterisidan av shunten, gul på andra sidan samt röd till batteriets pluspol. dock upptäckte jag att laddarens minus låg gömd på batteriets minuspol. Ska flytta den till shunten och se vad som händer.
  3. Återkommer med bilder. Det jag inte kollat är då om man behöver vända på shunten. Det finns alltså en riktning på den?
  4. Hej, min står konstant också på 104%, dock konstant när spänningen har krupit ner till 12.3v.
  5. Svart och vit kabel sitter där dom ska. Mätte med multimeter och den visar lika spänning som Nasa gör. Nä nu har jag tröttnat på att ligga i motorutrymmet , den får landa på tippen vid tillfälle. Tack så mycket för hjälpen.
  6. Jag förstår. Jo det är inkopplat enl. Schemat och jag har lusläst manualen. Dock är jag fundersam då den nog aldrig gått under 100% . Har jag motorn avstängd och ej laddar som nu står det charge och visar ett uttag på 2-4A (har kylen på) men startar jag motorn så står det discharge . Borde vara tvärtom att det står charge när motorn är på. Har dubbelkollat alla kablar och det är gjort rätt.
  7. Jag hade väl inte ställt frågan om det står i bruksanvisningen.
  8. stranden720

    Nasa bm1

    Hej, blir inte klok på hur man ska läsa av den. Ligger utan landström nu idag och den visar 12.3v nu men procenten är på 100%. Har dubbla nya varta förbrukningsbatterier plus startbatteri. När bör man bli orolig?
  9. Hej, någon som har koll på vad det är för liten kanal som går precis bredvid växelvajerns infästning i drevet som leder ut som en liten öppning i skarven mellan drev och bälghus? Se gula linjen.
  10. Tack så mycket för info, mycket värt. Drev.se har ju ett eftermarknadssats men det känns bättre med orginalgrejer känns det som. Jag är väldigt intresserad om du vill sälja verktygen.
  11. Tackar. Justering av växelwire samt centrering av stödlager är väl det som jag funderar mest på. Lagret kan väl knappast hamna fel när det ligger ända in mot stopklacken. Ser/känns lagret ok så behöver jag ju inte ens byta det nu. Det skjuter jag gärna upp tills ihöst 😃
  12. Hej, jag behöver byta bälgar innan sjösättning och är lite sugen att göra detta själv. Har aldrig bytt förr men har skruvat mycket. En orginalsats går väl på runt 5000:- plus verktyg för ca 2000-3000:-. Jag har fått pris på 18900:- för byte av bälgar,stödlager, växelwire och trimsensorer på plats hemma hos mig och typ samma peng om jag lämnar in på flera ställen. Dock svider det lite med tanke på pengen. Ni som har bytt själva, har det gått bra och som tänkt eller ska man för att slippa bli galen strunta i att ta tag i detta själv?
  13. Liten justering , det är fuel suply modul. Alltså kylningen till den. Någon som vet vad det är för koppling där som slangen ska på?
  14. Hej, såg att det droppar vatten från övre slangen vid kopplingen (se bild). Bränsleslang från tanken går in på ena sidan samt två kylvattenslangar på vänster sida. Bränslefiltret sitter väl däri också. Vad är dessa kylvattenslangar till och vågar man ta bort dom när båten är i vattnet för att åtgärda?
  15. Skit då. Nä ingen skugga eller så, borde ligga på 50-60w nu på em . Har ställt in den på 14v max. Nu ger jag upp detta med solpaneler snart 🤷
×
×
  • Skapa nytt...