Stefankarlsson87
Medlemmar-
Innehålls Antal
13 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
2 NeutralOm Stefankarlsson87
-
Placering
Kadett
Senaste Profilbesöken
Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.
-
Stefankarlsson87 började följa Mercruiser 4,3 MPI Startar inte?, Byte av gearlube behållare mercruiser 5.0 MPI, Installera MasterVolt Combimaster hjälp!!! och och 1 annan
-
Är det någon som varit tvungen att byta expansionskärlen för gearlube? dom har börjat läcka där sensorn sitter undertill, försökt att dra åt skruven men det vart bara värre. kan det vara att plasten blivit dålig efter 10år? tänkte om någon gett sig på det…
-
Är det någon som råkar ha lite tips på hur man ska göra med kabeldragning? själva DC delen är löst. problemet är hur man drar det rätt från landström till panel. jag tänker att man drar ifrån landström till ingående på Mastervolt och sedan tar den kabel som skulle gått till landström och kopplar på utgående i mastervolt? blir det rätt i panelen?
-
Hej, Vi håller på med att uppdatera båten och har införskaffat en Raymarine axiom 12+. Det som ska kopplas till Raymarine är: VesselView (mercruiser) MasterVolt Combimaster (laddare/inverter) Autopilot Frågan är vad man behöver för adaptrar till allt? Det har suttit en äldre Raymarine C90W och då har autopilot samt vesselview varit kopplat. Nya systemet använder NMEA 2000 så det blir svårt med plug&play. Någon som gjort liknande uppdatering? Ska finnas nyare skärmar att köpa till sselview för att underlätta men de kostar från 10k och uppåt. Vore trevligt att veta vad man behöver innan man börjar handla på sig saker. Vi har en sådan idag: Sea Ray Mercury Quicksilver 8M8020640. Denna tänkte vi köpa till för att kunna koppla raymarine: https://westgear.se/produkt/gateway-nmea-motordata-mercury/ Denna skärm (vesselview) vill vi byta ut mot gamla. https://www.ebay.com/itm/203560256876?epid=28052005997&hash=item2f6523056c:g:emMAAOSw8vRhFupv&amdata=enc%3AAQAIAAAA0HoLDBXEUXZfatIgiIBdIIFCz3JhAMF4YHtxfAu6lcJjTOu9ih45kHXYpT2rGPFMXpKuH9LVehQ%2B%2FkgX4CuH6vfdFxJIFIGhbE0a8eOln6yqvH138xx4VUkD9YkZIiI1RRXdqakJSy9sEvYXenEm67%2F1Oe%2FWBlhCzbdqcFe%2BOgnykmE%2Fx2cFw45g774QpsK%2FUZ6%2FiabUn2Oyl0%2B1Us6G3wme9IIj77BzLHgdzD2l2n3l4Z9sejWV2GGjeD2rba%2BIO0PYthy6Jftt5pWzkK8JOW0%3D%7Ctkp%3ABk9SR9yD1M2NYg
-
Allt löst.... Nautilock var tydligen bortkopplad så den var det inte. Lämnade in den på Tidö-Lindö Marin utanför Västerås. Dom löste det galant Felet var dåligt med kräm i någon kabel i härvan under ratten, nytt tändningslås och dra åt kablar så går den kanon.
- 16 svar
-
- 2
-
Vore guld om det var så… har inget dömansgrepp.
-
Hmmm ska göra ett försök till,,,, är en ryds 23 dc jag har... vet du vart den kan sitta?
-
Blir o lämna in till Lundins marin Eskilstuna imorgon....
-
Motorn går runt ordenligt, bra kräm i båda batt...
-
Aldrig använt fjärr. men testade att byta batteri nu och då blinkar fjärren vid tryck. Men läget är oförändrat.... kommer ingen tändning till stiften alls. Lutar åt Imobilizer historia men kan ju vara tändspolen?
-
Det är fjärren jag har, själva mottagaren hittar jag inte. blir inte klok...
-
Har en dosa hängandes vid nycklarna som jag aldrig brytt mig om då båten fungerat i 3 år utan problem. , Bytte batteri i den nyss med. Nauti Lock heter den.
-
Någon som har ett humm om vad som kan spöka: Motorn servad i höstas, gick klockrent då. Ska provstarta nu och den går bara runt. soppa får den... Verkar inte få tändning (har köpt en kontroll lampa). Bläcket i fördelardosan är helt och rent. Någon som har en aning om vad som kan spöka?