Gå till innehåll
fredag 03 januari 2025

Rib-DC

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    4
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Rib-DC

  • Placering
    Landkrabba
  1. Hej, jag behöver byta fördelarlock, rotor, tändkablar och tändstift på min Mercruiser 260 V8 och tänkte försöka ge mig på det själv nu under vintern. Har inte tummen mitt i handen men också ovan att skruva båtmotor :) Finns det något speciellt jag ska tänka på kring ovan innan jag ger mig på det? Finns det ngn beskrivning man kan tillgå för att göra det helt rätt?
  2. Yes, jag fyllde på 10l extra när den dog också (98) och pumpa upp trycket.
  3. Jag har en nyinköpt gravt begagnad johnson-snurra på 110hk från 1989. Den startade när vi köpte den. När båten sjösattes efter längre trailer-färd så startade den ej. Startmotor gick men den tände inte till ens det minsta. Jag fick hjälp av båtmeck som trodde på skitiga förgasare och vatten i soppan. Han ultraljudstvättade förgasarna, bytte tändstift, sög ur tanken, bytte bensinpump. Jag sjösatte idag och den gick riktigt bra i ca tio minuter. När jag vände tillbaka och drog på lite så började den gå upp och ner i varv och tappade sen kraft, jag drog då ner på gasen ngt och då dog den ut, mitt på fjärden. När jag försökte starta så gick startmotorn bara runt och verkade inte hugga i kuggen. Efter ett tag blev vi inbogserade och väl vid bryggan såg jag att startmotorn satt lite lös och hade förskjutits. Efter att ha satt tillbaka den och dragit åt startade båten och dog efter några sekunder. Därefter starta den inte upp, den tände ett par ggr men därefter drog startmotorn runt motorn men den tände inte. Har någon tips på vad det kan vara/vad jag bör kolla.
×
×
  • Skapa nytt...