Gå till innehåll
måndag 25 november 2024

Werger

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    5
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Werger

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Hej! Kanske kan den här videon underlätta för er att försöka berätta vad det är för fel? Kör jag fortare så blir det betydligt värre än såhär. FullSizeRender.mov
  2. Ja, det tycker jag att den gör med god marginal. Man fäller ner motorn när man ska använda den genom att ändra på en spak från locked till release sen kan man lossa den med en hake och fälla ner den. Varför ska man fälla upp den när man ligger förtöjd i hamnen egentligen? Ser att det finns ett antal justeringsmöjligheter under motorn, sprintar och pinnar och lite annat smått och gott 😅. Är det något av dessa som menas med brytpinne?
  3. Min motor är svart, men jag tror nog inte det är den ursprungliga lackeringen. Vad innebär brytpunkt? På ngt konstigt vis tycker jag mig ana att detta fel även beror på om jag styr eller ej, vilket jag tänkte styrkte tesen att kanske propellern slirar? Tror ni att motorbåtsfirmor utför service även på såhär gamla motorer?
  4. Hej! tack för svar. Du tror mer på detta än ngt med motorn? Typ ngt med tändningen? Felet märks inte när man kör riktigt sakta. Går det att åtgärda på en verkstad tror du?
  5. Hej! Jag har precis köpt min första motorbåt. Tyvärr är lyckokänslan ändå inte riktigt helt på topp eftersom motorn rycker kraftigt ganska ofta, med ca 5s mellanrum. Volvo Penta 45hp 2T -70 talet. Motorn går jämnt och fint och startar lätt men hoppar alltså till så nästan hela båten hoppar lite. Problemet är mycket större i högre hastighet, så nu vågar jag därför inte dra på. Puttrar jag fram sakta så märks nästan inget. Någon här som har en aning om vad detta kan tänkas bero på? Fick tips om impellern, kan det vara det? Oerhört tacksam för råd eller tips. Stor tack på förhand! Mvh Per
×
×
  • Skapa nytt...