Gå till innehåll
lördag 01 februari 2025

bemek

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    345
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    1

bemek senast vann den dag 15 Maj 2023

bemek hade det mest gillade innehållet!

Anseende bland gemenskapen

61 Expert

Om bemek

  • Placering
    Kommendör

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. org färg är mkt bra men ibland måste man, lämnade in till blästring/målning tror det blev målat med epoxy det satt bra men blev matt med åren. går nog klarlacka för hållbar glans,fråga blästerfirma. ps jag gjorde hållbar maskering avskärmning före. sök det finns ngt om drevlack MG tidigare (mkt arb) B
  2. felsök mera, är säsong för sådant. ingen glykoldoft ? om glykolvattnet läcker ut på en varm yta ångar det bort. trycksätt hela kretsen (1 bar)med ansluten mätare detta kan göras med varm motor. se även efter/mät vid avgasmynning om glykolblandning kommer ut. B
  3. knör in mig här var ute tidigare idag pga torrsättning i fint väder. sen sjösättning så sen upptagning inte många nya fel under säsongen på flytetyget eller för den delen på fysiken .men får nu mer tid till justeringar o dyl med positiv räkning får man nu lön för att dona med hobbyn mm ☺️ B
  4. kanske ska sitta motstånd till glödstiften,sett sådana på md 21. inget nämnt om motståndet .det är även svårt att se något som saknas.. B
  5. hur satt det innan... nya genomföringar sitter med låsclips insida sköld sedan en snabbkoppling med slang till oljebehållaren. har jag för mig. är trångt! som du vet. kanske är en snabbkoppling som saknas B
  6. om det är svårt fylla i glykolblandning, dränera sjövattnet från motor avgassystem backslag . värmeväxlare? utan vatten ingen frostsprängning iaf risk att proppar kran kan vara rostiga tröga/täppt av smuts. eller ta ur impellern fyll på glykol med lågtryckspump ev stäng/öppna inkranen . har motorn värmeväxlare med elektrisk pump? ps ej bekant med md5. B
  7. insatsgängor håller bra, utan loctite. använd inte för lång insats tryck inte vid monteringen särskilt inte eftersom det är frigång i början (för skruven) kanske går öka diam lite? rensa gängorna före arb finns flaskborstliknande stålborstar . från början sattes tunn tectyl på skruvarna har jag för mig, bryt o avlägsna drivning på H.C B
  8. inget om om man haft problem . på min är drevsjövattnet anslutet till ett utlopp som träffar överdelen av drevet. bravo III iofs ,men då cirkulerar vattnet det kyler vid planande fart. B
  9. säkert är att det finns varianter, är schemat ovan för ts båt eller med backslag? pump i glykol behöver inte så täta servicar viktigt att sjövattnet kan cirkulera genom drevet,olika lösningar finns.. olika lösningar även på limpor-knän hel/halv eller sjövattenkylda. kanske räcker det för ts med sjövattenpump på motorn (+cirkulationspump) B
  10. choken är kanske bara aktiverad så länge man trycker in startnyckeln . det är nog känt, men utifallatt B
  11. om båten legat i sjön en tid prova tvätta båtbottnen och rigg/propell. B provat något av tidigare felsökningstips? .
  12. hur mycket ställer tändningen om sig? om man inte har ställbart stroboskop kan man märka upp remskivan ,eventuellt med timing tejp svara gärna här hur det ser ut. har fördelaren vikter lr inte? vikterna kan ha brustna fjädrar? flera frågor men försök.. vet ej ,inte utfört är även ett svar. sakta framåt köpa o byta är dyrare än felsökning B
  13. skulle kunna vara från bränslet i sig . E10 ? prova tvätta filtret i alkylatbensin. kör på 98oktan som innehåller mindre etanol (5%) alkylat är bra att köra med före längre uppehåll . obs teori B
  14. kan vara att remmen inte varit i rätt position på alla remhjul .är känslig för krängapå belastning. B
×
×
  • Skapa nytt...