Lastbilslars
Medlemmar-
Innehålls Antal
32 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm Lastbilslars
-
Placering
Fänrik
Senaste Profilbesöken
Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.
-
Super tänker nu att jag ska mig lite tid och läsa , skriva ner allt och verkligen ta in de sen systematiskt felsöka motorn , vad tror du är de någon idé att jobba med båten nu på vintern eller ska man ta de på våren , nu är försig vädret kanske behaglig ännu
-
Såklart så glöder jag innan jag startar motorn , där emot kom jag tänka nu för att tändningslåset är bytt av mekaniker Han bytte till ett universal på Kjell och kompani den har Inge glödknapp och vi märkte att den stod och brann hela tiden så vi koppla om den , kanske måste kontrollera så att den är korrekt inkopplat . De kan vara en grej
-
Tänker jag ska sitta ikväll att ta min tid och läsa igenom tråden och låta allt som ha skrivit skjunka in
-
Tänker jag försöka sitta ikväll att läsa igenom hela tråden i lugn och råd så jag kan ta in allt som har skrivits och lära mig
-
försökte lägga upp lite bilder tidigare jag hade på telefon tyvärr gick de inte för att bilderna var så förstora. tyvärr är båten där mina föräldrar bor då jag tog över den av min far och de är allt billigare att ha den där. vilket gör att jag måste planera min resa och vad jag ska göra när jag åker dit. så klart nästa gång jag gör ska jag försöka få in lite mer bilder så att jag kan dra nytta av all information jag fått av alla här . den informationen jag har är väldigt liten. skrev den här tråden för var lite trött på att den inte fungerade och behöver så klart hjälp att ta mig vidare , kommer bli en step by step resa och jag har mycket att lära mig för att få ordning på maskinen .. som sagt ska försöka få mer bilder när jag är där nästa gång , men har en CTEK laddare där förra ägaren hade installerat till båten som man bara kopplar in och den laddar båda batterierna samtidigt , bränslefiltret kan jag inte riktigt svara på, https://www.seasea.se/bränslefilter-sole-17-60?gad_source=1&gbraid=0AAAAADdcQICsQrwEZjePosgqbUrSoTVMD&gclid=Cj0KCQjwvpy5BhDTARIsAHSilymFer8k-ex5GUZiEPGqsROi8U4ucsd647pFPz-6or081K-TLJKyQR4aAvlkEALw_wcB så ser de ut eller menar du kanske hur den ser ut på min båt ? voltmetern jag använder är en av dom bilden där Hybro la upp de är den högra röda längst upp som sagt jag är i steg ett för att försöka komma framåt och de ända jag har gjort är inprencip vridit på nyckeln och försökt starta den.
-
känns som att jag fått mycket information om kunskap hur jag ska gå vidare tänker att de här kommer vara ett projekt där jag step by step jobbar mig från för att bli av med stora start problemet. tänker att de praktiska jag kommer göra när jag kommer till båten, tyvärr har jag båten i en annan stad va 1 timme från där jag bor så kommer bli lite myrsteg att jobba framåt och med min grundkunskap med motorer är inte jätte stor, gick utbildningen som elektriker (vilket jag aldrig börja jobba med ) så känns som jag har ändå någon form av händig att lära mig allt de här. tänker först att jag kommer mäta på glödstiften se om de var trasiga eller om de fungerar fortfarande , steget efter de kommer jag byta bränslefilter , lufta motorn , och de du skrev
-
okej tack för tips ska mäta glödstiften
-
ja de stämmer , när vi pratar frostskadat vatten är de då glykolbladning vi pratar om . vid mitt startförsök senast som jag inte kom så långt på hade jag tänkt att köra dunkar på sidan av med vanligt minerallvatten och så klart var ju då målat att vinterkonservera den. men som sagt de löser ju inte de här problemet som jag vill och måste lösa
-
exakt de stämmer de är en CTEK laddare du ser, de är den som är ansluten till själva båten, den andra laddaren som jag har är en gammal tyvärr vet jag inte märket på rak arm. har båten i en annan stad så just nu håller jag på att få kunskap för att jag ska få en to do lista om vad jag ska göra för att komma vidare, känns som på de ni skriver har sammanfattat där jag är någonstans ganska rätt. hur man aktiverar glödstiften är att vrida nyckeln till precis innan start .
-
Svarar också lite senare idag , sitter fast i helg jobb
-
Glödstift ursäkta
-
Kan man på något sätt kontrollera de hela
-
Håller med tyvärr inte jag ens motorkunnig i huvud taget de är bara kommit fram då de lät lite roligt nörnjag varit liten : lagar mat om dagarna
-
där vet jag faktiskt inte men kan testa mäta se om jag får någon information som sagt vet inte riktigt vad jag ska få fram av mätningen utan att bara veta att strömmen år fram eller om den är trasig