![](https://www.maringuiden.se/forum/uploads/set_resources_5/84c1e40ea0e759e3f1505eb1788ddf3c_pattern.png)
![](https://www.maringuiden.se/forum/uploads/set_resources_5/84c1e40ea0e759e3f1505eb1788ddf3c_default_photo.png)
Skeppskatten1
Medlemmar-
Innehålls Antal
125 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
34 ExpertOm Skeppskatten1
-
Placering
Örlogskapten
Senaste Profilbesöken
Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.
-
Tack alla för bra tips och råd. Jag har fått tag på 8mm rostfri plåt och ska få dit så stor bit som möjligt.
-
Så här ser det ut som var kvar på undersidan
-
Vilken tjocklek på rostfri plåt rekommenderas på undersidan ,nu har jag tagit bort stålplåtar som var väldigt rostiga
-
Ett förtydligande Det är en utombordare på 4 hk med kort rigg och röret går ner ifrån vattenpumpen genom riggen och upp till blocket men osäker på enklaste metoden för att byta gummipluppen i blocket då det läcker kylvatten där .
-
Vår tank var uppdelad i tre delar så blev tvungen att ta upp hål i varje del. sen bara suga upp och torka rent.
-
Har du bytt gummipackning mot motorblocket ? ledtrådar önskas . Mvh Per
-
Summern från Kjell O co funkar som den ska nu vid drift i sjön. Piper när man vrider på nyckeln och slutar när motorn startat.
- 9 svar
-
- 1
-
-
Hej alla . Är det någon av er som har bytt gummitätningen mot motorblocket ? och i så fall är jag tacksam för lite ledtrådar . nr 1 på skissen mvh Per
-
Allt nermonterat och ihop igen men koppling mot backslag vriden 180gr. Nu i sjön funkar ua. Tack för all hjälp. Mvh Per
- 20 svar
-
- 6
-