Leo75
Medlemmar-
Innehålls Antal
16 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm Leo75
-
Placering
Kadett
Senaste Profilbesöken
Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.
-
Har kopplat ihop originalkablarna som går till bensinpumpen och den pumpar på som den skall, och den startar. Vet ej om jag måste koppla bort larmet helt eller om man kan köra så här utan att larmet låser sig helt till slut.
-
Det går 2st kablar från larmet och upp till bränslepumpen, där dom är är inkopplade på en av dom två kablarna som är till pumpen. Vad händer om man kopplar ihop den kapade kabeln igen, låser sig larmet då? när man kollar kopplingsschema på larmet så går två kablar till tändning/startmotorn och 2st till insprutningen
-
Hej, jag har provat detta och det hjälper tyvärr inte. Pumpen som sitter i VST tanken låter i bara då motorn går i gång och inte alls när motorn vägrat att starta.
-
Hej, har nu levt med detta problem i några år men i år blev det värre. När motorn blir varm så dör den och startar inte utan man får hålla på länge. Har provat med startar och då går den på gasen en kort stund. Har bytt IAC ventilen och det hjälpt inte. Men så kom jag på att jag har ju larm på motorn ett DEFA boat security. Är det någon som har någon erfarenhet om detta larm. Detta larm är ju kopplat till tändningen, insprutningen och tändstiften.
-
Hej Har haft motorn på en verkstad och dom hittade inget fel, den gick bra ett par dagar och så hände det igen den dör på på tomgång och är svårstartad. Den tänder inte ens till, och så går den igång efter en stund…
-
Inte vad jag vet, men har gjort rent IAC ventilen och tömt all bensin och haft loss spridarna. Hoppas det funkar som det skall nu.
-
Nu har jag fått igång den och den går som den skall tror jag. Kanske lite orolig på tomgång, men allt låter annorlunda på land.
-
Har satt ihop allt och den starar ej, tog isär och kollade om det var bensin till spridarna och där var det fullt med bensin. Känns som det är någon givare som lagt av. Kollade med en Suzuki verkstad och dom hade tid tidigast 27/7 😔 Är det någon som har provat en sådan felkodläsare som man kan köpa själv, om dom funkar? Har inte lust att vänta hela sommaren.
-
Hur mycket skall IAC ventilen röra sig? Ser detta ok ut? IMG_6990.MOV
-
Hej idag så starta båten men dog omedelbart. Filterna var fulla och vi pumpade med blåsan men den startade ej. jag kollade ett stift och det var torrt. stiften byttes förra sommaren.
-
Hej. detta händer bara ibland, vissa dagar funkar allt som det skall och ibland inte. Men det är J…. Jobbigt när det inte funkar. Jag får ta upp båten och kolla IAC ventilen och allt annat. Tack för alla tipsen.
-
Hej Det sitter 2st bränslepumpar en för lågtrycks och en högtryckspump. Den är servad i våras 200h Denna motor har insprutning.
-
Leo75 började följa Motorn dör
-
Hej Min Suzuki DF 150 -09 som har börjat krångla, den startar lätt när den är kall men kör jag länge i låg fart så dör den och är svårstartad. Den startar och dör direkt eller så startar den inte alls. Efter en stund så går den som vanligt och jag kan köra länge tills jag lägger den i neutral och den går på tomgång en stund och dör. Kan det vara vatten i bränslet är dock 140 liter nytt bränsle i, eller kan det vara bränslepumpen för lågfarten som krånglar?
-
Det skall jag göra, återkommer