Gå till innehåll
söndag 09 februari 2025

Emil_78

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    3
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

1 Neutral

Om Emil_78

  • Placering
    Landkrabba

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Först ett tack för all input. Jag började med att byta brytarna samt gå igenom allt kablage. Brytarna verkade hela vid uppmätning men man vet ju aldrig. Gjorde en provtur men icke, samma fel igen. Beställde nu en säkring på internet som kom på ett par dagar. Tog ett djupt andetag och klämde mig in på sidan av motorn och började skruva. Fick allt på plats igen ganska enkelt och dags för provtur. Körde en runda, på samma längd som felet brukar uppstå, och gled in på båtplatsen igen. Motorn fungerade fortsatt. Provade provocera flera gånger med fram, bak, av/på men allt funkade. Har nu varit ut fem gånger till och felet finns inte längre, så jag vågor nog se detta som löst. Hoppas det kan hjälpa någon annan med samma symptom på sin Uttern D68. Trevlig båtsommar alla
  2. Nu var det dags att lyfta denna tråd igen. Två batteri installerade igen, alla kontakter bytta mot plintpoler för ”egen” kontakt. Premiärturen fungerade fint med idag uppkom samma fel igen. All el till instrumentpanelen försvinner medans förbrukare som vattenpump funkar som vanligt. Fick ni andra någon lösning på problemet? Är det någon som har någon tanke om felet?
  3. Hej! Var det någon som fick någon klarhet i vad detta fel berodde på? Jag har en likadan Uttern D68 från 2006 med en likadan motor och har exakt samma fel och felbeskrivning som er andra. Inför denna säsong bytte jag batteri men satte bara in ett batteri istället för två, som innan. Jag har noterat att övriga förbrukare fungerar som de skall när detta händer och alla motorinstrument dör helt. Det är på tomgång/låga varv det händer, det har aldrig hänt under marchfart mellan 3200-3700 RPM. Hittills har elen alltid kommit tillbaka efter en liten stunds väntan, inte fullt så länge som 15 minuter, och sedan fungerar allt igen. Hade det varit "jord" fel så känns det som det hade hänt mer frekvent och oavsett varvtal tycker man. Likaså om det varit dålig kontakt/glapp i någon kabel som leder fram till tänding/instrument. Finns det något relä som blir för varmt och som behöver kyla ned sig? Tacksam för alla idéer och tankar :)
×
×
  • Skapa nytt...