Gå till innehåll
fredag 27 december 2024

Havsrockers

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    5
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Havsrockers

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Har provat en likadan Solex och motorn går klockrent. Får ett högretryck i soppaslangen när jag tar bort slangen från ”nya förgasaren”. Någon som har koll på flottören och mått ? Hur mäter man ?
  2. Sprutade startas runt hela insuget imorse, ökade marginellt om jag sprayade koncentrerat på spjällaxeln. Ökade likartat utan gas också. Ja det sitter en oring dock osäker om den bara sitter längst och ska täta mot förgasaren. Satt ingen oring på gamla munstycket dock. Funderade på spjället, bladet och axel, gick kärvt innan jag tog isär förgasaren. Tog bort allt och monterade så spjällbladet centrades över hela omkretsen. Innan var det inte det utan stannade lite innan det tätade, typ 1mm glipa. Rätt eller fel ? Har letat men hittar inget om det utan antagit att det ska centreras, vilket gör att axeln går lätt. Fundersam om det ändå är spjället då den är så känslig?
  3. Har gjort rent förgasaren grundligt och rengjort den efter det. Tror inte det ligger där. Gick lika med gamla tändningen. Kan tändspolen göra så att det spökar ? Har hört att dom antingen funkar eller inte. Har provat med den gamla med samma resultat. Provade imorse och fick den att gå en stund på 800-1000rpm, sen utan att röra den så börjar den varva upp till 1800-2000rpm. Då var luftskruven utskruvad 4 varv och spjällskruven 1 varv däremot så dör den lätt om man gasar försiktigt. Kollade stiften och 1-2-3 ser beige/vita ut men 4 ser mer svart ut. Kollade ventilspelet och det var ok.
  4. Ja precis, blev fundersam på ett hål i taket på huvudmunstyckes kanalen men antog att det ska vara där. Har provat skruva och den går på typ 1600rpm om skruven är 4 varv utskruvad men dör vid ca 1,5-2 varv. Rör man spjällskruven typ 15° så antingen skenar den till 2-2500rpm eller så går den sakta ner och dör. Får man den att gå nära 1000rpm så dör den direkt man lägger i växeln. Har letat glapp och läckage runt spjällaxeln men inget vad jag kan tycka glapp. Den går ganska ojämnt, idag fick jag den att gå en liten stund på 1000rpm men efter ett litet tag så börjar den öka varvet och bibehåller det. Stänger man av den så startar den inte om man inte trycker gasen en gång så acc pumpen puttar i lite soppa.
  5. Hej Jag har problem att få min B20 båtmotor att gå på tomgång, tror det är en AQ115. Den går ner till 1500rpm sen går den ojämnt och dör till slut. Det gjorde den innan jag monterade servicesatsen. Jag har monterat servicesatsen som jag köpt, bytt alla ingående munstycken och membran etc. Jag har monterat 123ignition fördelare. Toppen är renoverad. Avgaslimpan bytt. Alla tänddelar bytta. Inget läckage, tjyvluft, vatten i tanken Det som inte är bytt i förgasaren är luftmunstycket/emulsionsröret. Kan det göra så den går dåligt ? Har ni några förslag på vad som kan vara felet
×
×
  • Skapa nytt...