Gå till innehåll
fredag 20 december 2024

WilliamScherrer

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    7
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om WilliamScherrer

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Jag har nyligt köpt båten ja, men innan jag sjösatte den så bytte jag det ovan nämnda. Otur otur otur. allt är ju relativt, men jag köpte ett nytt originaldrev för 43 tkr på drev.se
  2. Mina bälgar, packningar och olja är bytt för 10 h sen. Ingen konstigt ljud eller extrem påfrestning av motorn/drevet, men ändå har jag råkat ut för totalhaveri i överhuset. jag är mekaniker själv o har bra koll på grejerna. Så i mitt fall är det nog bara otur. Men vad gör det om 100 år
  3. Det kom inget vatten när jag drog runt motorn som på filmen. Jag testade även med en oljesug att suga upp eventuell vatten i tändstiftshålet, men där var det torrt. kanske kan vara skuret stödlager mellan motor och drev?
  4. Tändstiften urskruvade och startmotorn drar runt men väldigt väldigt segt. Hur tar jag reda på om det står vatten i cylindrarna? FullSizeRender.mov
  5. Igår när vi var ute o åkte med båten började motorn vina efter cirka 30 minuter. Tempmätaren och oljetrycksmätaren visade ok, ej överhettning eller lågt oljetryck. Jag saktade ner för att försöka lokalisera vart ljudet kom ifrån och när motorn varvade ner så dog den. Ingen synlig skada på motor eller drev syntes, heller inget läckage. Jag kollade oljan o den såg bra ut. När jag försökte starta motorn igen var den helt stum. Startmotorn vill, men orkar inte dra runt. Testade idag igen när motorn kallnat, men med samma resultat. Min första tanke var att den värmenypt, men eftersom den inte drar runt när motorn är kall befarar jag skuren cylinder? Eller lagerras? Vad tror ni? 😃 Det är en Mercruiser 3.0 135 hk med Alpha One gen 2 drev.
×
×
  • Skapa nytt...