Gå till innehåll
tisdag 11 februari 2025

Motvind63

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    1
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Motvind63

  • Placering
    Landkrabba
  1. Hej! Kan börja med att säga att jag vill ha svar från någon som seriöst vet/tror vad det kan bero på. Har en Mercruiser 5,7l V8 2013/2014 som går varm (alarmsignal startar) Vi har ny impeller, nya knän och limpor(sen igår), vattenpumpen och termostaten fungerar. Vi har ett jämt vattenflöde. Problem: om man står och tittar föröver så ligger tempen på barbords sida (knän, limpa och motor) på arbetstemperatur 90 grader C På styrbord sida vid limpan, knät så är det 110 grader celsius. OBS! de fjäderbelastade kulorna vid termostathuset är borttagna. Tempgivaren som sitter vid termostathuset går up till drygt 220 F (ca 105 grader C) När motorn var igång så lossade vi på slangarna för att se om det kokade någonstans, men icke Vad vi hört är att det kan vara en topplockspackning som är problemet där avgaser med hög temp läcker ut och och orsakar översättning. Tacksam för svar
×
×
  • Skapa nytt...