Gå till innehåll
fredag 22 november 2024

JohnYumYum

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    5
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om JohnYumYum

  • Placering
    Kadett
  1. Hej. Var ute och åkte andra svängen för säsongen med våran båt igår och plötsligt dog den och ville inte starta igen. Efter strul med bogsering o skit tittade jag på den idag och såg vad jag tror är kamremmen som gått sönder. Finns det någon själ här som vet om dessa motorer överlever ett kamremshaveri? Jag tror att det är en -86a. Iaf en VP aq 131A, röd.
  2. Tack Lintott! Var det nära att bli fel olja också. Nu lär jag börja googla kona. Ingen som helst aning om det är bytt.
  3. Hej. Jag köpte en båt förra hösten och det blev våran första inombordare. Nu när jag ska göra den redo för sjösättning började jag fundera på drevoljan. Bifogar bild där det står kvalite på motorolja samt samma olja i drevet som i motor? Tyckte det lät lite konstigt, men är novis på det här med båtägande, så jag behöver att främlingar på internet säger att det ska vara så... Motor är VP AQ131A och drev gissar jag är VP 275. Det är det enda tillhörande drev jag hittar instruktionsbok till på nätet, samt att utseendet är likt. Hittade serie nr men får inga träffar när jag söker på VP hemsidan.
  4. Ingenting alls. Den startar direkt och går fint på tomgången.
  5. Tjena! Jag har nyligen blivit båtägare för första gången(woho). På min båt sitter en utombordare som nämns i titeln. När jag köpte den gick den fint på land, men dog efter en liten stund av full gas i vattnet. Jag har bytt bränslefilter, bränsleslang(Den från tanken till motorn), tändstift samt membranpackningar i bränslepump. Nu går den väldigt fint i tomgång och vid full gas, men problemet kvarstår. Den dör efter en stund på full gas. Det är inte så den börjar blöddra eller så, utan mer som att nån vrider av nyckeln... Några tips? Motorn har stått i 6 år innan jag fick den.
×
×
  • Skapa nytt...