Gå till innehåll
fredag 17 januari 2025

pernikolausson

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    2
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om pernikolausson

  • Placering
    Landkrabba

Profile Information

  • Plats
    Danderyd

Mina båtar

  • Båtens namn
    Predator

Senaste Profilbesöken

269 profilvisningar
  1. Tjena! Vill bara tacka för era utförliga beskrivningar. Även jag har haft med en givare som stack iväg. Bb drev visade 5 och senare när det var helt inne och skulle visa -5. var på väg att börja skruva bort givaren, men efter att ha läst era äventyr så testade jag att kalibrera powertrimet. Gick superbra. Ställde in max sedan min så var det klart. Ett fel jag gjorde var att jag kalibrerade en motor i taget. Då blev ju den som jag inte kalibrerad låst. VP D6 350 ab dph evc-c /Per
  2. Jag har tagit bort den gamla vajern som går från sensorn som sitter inne i motorutrymmet. Den hade gått av mellan infästningarna på drevet. Försöker föra in en ny vajer penta original, arter 3593951, genom genomföring på sköld. Har försökt från utsida och insida, med olja och dragfjäder, med en egentillverkad pilothylsa. Det verkar inte bättre att motorn sitter i vägen för att få tillräckligt stor radie på slangen som går genom skölden. Tror det är något luftintag. Sitter ett gummirör över en stos med slangklämma. Känns lite overkill att behöva ta loss motor/motordelar för att byta vajer!?
×
×
  • Skapa nytt...