Gå till innehåll
fredag 22 november 2024

lasveghas

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    14
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

1 Neutral

Om lasveghas

  • Placering
    Kadett
  1. Den rampen var bättre förr, nu har dem byggt sjukt mycket framför rampen, man kan ta sig in dit utan problem, men du behöver ställa bil+trailer upp mot vägen då det endast är medlemmar i båtklubb som får stå mitt emot rampen. Inte långt att gå men kan vara fullt med bilar på gatuparkeringen närmst intill. Pratade med Mercurybutiken och dem sa att man kan stå utanför deras butik om man bara ska i några timmar.
  2. Har kikat på den sidan tidigare men känns konkret att den är kring 90-tal tidigt. Men hade varit trevligt att veta exakt samt veta exakt vad för idnummer man har till försäkring etc.
  3. Plåten från Sjöfartsverket säger: 003-007-5494
  4. lasveghas

    Crescent?

    Undrar vilken modell av Crescent detta är? Den är 430cm lång och bredaste punkten 170cm. Finns inget ID-nummer bak på akterspegeln heller. Den klarar motor upp till 20hk
  5. Har sett att jänkarna installerat denna regulator i Yamaha-motorer som saknar regulator för att kunna ladda batterier i båten, tex ekolod eller länspump. Någon som testat detta? Riktigt sugen på att testa
  6. Jag antar att den saknar jord när man vrider av motorn med nyckeln i tändningen. Skall testa och se om den stänger av när man tar den vita kabeln och lägger mot jordad skruv på blocket.
  7. Absolut, har inte numret på denna motor för tillfället, den står långt bort från där jag bor men kan säkert hjälpa en del. Tänker bara vad det mest troliga felet brukar vara när detta sker. Man får dra ur soppaslangen och låta den gå tills förgasarna är tomma i princip.
  8. Hej! Yamaha 40hk går att starta när man vrider på tändningen men går inte att stänga av motorn med nyckeln. Har tänkt hjälpa en nära vän men just detta har jag ingen kunskap om. Felsöker det gärna men tar jättegärna emot tips på vad jag ska göra direkt. Tack för att ni tar er tid att hjälpa ❤️
  9. Håller med, och kolla gärna jetsen så dem är fria från smuts, om motorn dör när du väl fått igång den så brukar oftast första problemet sitta i förgasaren och att det fastnat smuts pga skräp i bensintanken. Man lär sig väldigt mycket när man skruvar loss t.ex förgasaren och lägger det man skruvat loss i turordning, kan verkligen rekommendera att du testar det.
  10. Morsning! Finns det något komplett service-kit för en Yamaha 25hk 2-takt Autolube -88? Skulle vilja byta allt som har med impellern att göra och kring det området, samt nya bultar till växelhuset, vore trevligt om någon kunde lotsa fram vart man kan få tag på det? Annars får man gubbgissa sig fram vad man behöver del för del... :)
  11. Båten är från -98, var lite trött när jag skrev... vet inte vad reglaget heter
  12. Böt båda vajrarna från reglage till motor här om dagen, efter allt vart klart så tog jag ner den i sjön för att testköra. Gasen till backen ger fullt utslag, precis som den ska, men när jag lägger i växeln för att köra framåt så har jag som ett litet tomrum innan jag får utslag från motorn, och jag får inte FULLT utslag, det saknas 3500 varv vilket innebär att jag just nu maxar båten i 22 knop, den ska göra 30. Det är som att vajern inte spänns snabbt nog, men konstigt nog så gör ju Backen det. Eftersom jag får utslag DIREKT när jag lägger i Backen och ner i botten, så borde jag väl få det när jag lägger i "framåtväxeln"? Det är ju samma vajer? Hur som helst så behöver jag lite proffshjälp här. Har en Ryds 510 GTS om det skulle göra till någon hjälp, samma originalreglage sitter på. Jag anar att det är något som är fuffens med reglaget, vad det nu är, får ni svara på! (Notera att vajern inte är fastsatt på reglaget, på bilden. Just nu så sitter gasvajern fast i det bakre hålet, hål (2) Vill gärna lösa problemet så man lär sig för livet framåt. Tacksam för snabba svar
×
×
  • Skapa nytt...