Gå till innehåll
måndag 25 november 2024

Stemoe

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    8
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Stemoe

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Mycket Vanligt problem på dessa är att tändspolarna går sönder. Modellen kräver även välladdat batteri. Dåligt batteri kan dra startmotorn men inte orka ge kraft till tändningen.
  2. Ytterligare en teori.... https://www.texassaltwaterfishingmagazine.com/gear/diagnosing-high-rpm-power-loss
  3. Kanske dum fråga, men är alla huvudströmbrytaren på? Dvs de längst bak i båten på styrbords sida. kolla gärna laddaren också. Den brukar sitta bredvid kretskortet. Ta gärna en bild på hur lamporna ser ut😀.
  4. Inget kylskåp på midsommar måste nästan räknas som akut nödläge va 😜?
  5. Som Peter nämner så har ni lite mer avancerad elektronik i er båt. Testa att ”starta om” dvs stäng av huvudbrytarna från batteri och ha landström frånkopplad, vänta en minut innan återstart. Bakom luckan längst in i midkabinen finner ni elektronikburken. Ta en titt på den, ev foto till oss, när strömmen är återkopplad. Elburken ser ut som ett stort kretskort och ni hittar några säkringar där som bör kollas.
  6. Har en Sea star 1.7 rattpump som styr ett Penta DPS drev. Drevet har separat styrservo och servopump. Rattpumpen läcker ur påfyllningsskruven på toppen, men bara ibland. Inte alltid när den används. Det verkar som om det tränger ut lite olja när det är varma dagar och soligt... Hur kommer det sig, kan innehållet expandera av värme? Är det luft i systemet då och hur får jag i så fall ut det? Andra slutsatser?
×
×
  • Skapa nytt...