-
Innehålls Antal
13 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm emlo0101
-
Placering
Kadett
Senaste Profilbesöken
Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.
-
Tusen tack alla. Våran kära vän Paul hade självklart svaret. Kommer även tillgängliga dig ett tack i kommande video. 👌🏻 Grymt gänget!
-
Okej, nu börjar de hända grejer. Denna va jag och pilla på igår också. Men kunde aldrig förstå att jag skulle lossa den där uppifrån. Gick lixom inte ihop. Ska göra ett nytt försök där jag testar detta. Till er andra som ber mig kolla yt klipp eller kolla sprängskisser, tack för svar. Men tror jag har kollat varenda yt klipp samt över 200 sprängskisser. Ingen på yt har samma modell som jag har som jag skriver i topic. Som vanligt är det jag äger de som är svårast att pilla med 😆
-
De har jag gjort. Men kan inte hitta någonstans. Behöver någon som visar mig.
-
Tack så mycket, ny är på G. Är ju de jag har gjort men kommer slita sönder hela motorn snart om jag inte får experthjälp här... Det räcker inte att lossa dessa fem punkter. Måste va nått mer.
-
emlo0101 började följa Honda 50 4 takt vs Evinrude 50 e-tec, Mercury EFI 50 växelhus, Dimension på bränsleslang? och och 1 annan
-
Har ett problem. Försökte idag byta impeller på min "nya" motor. De är en EFI 50 från -00. Problemet jag stötte på idag var att jag inte kan hitta vart jag separerar växelaxeln. Fått loss alla bultar/mutter som håller växelhuset mot riggen och tittat orimligt länge på Google efter ett svar om hur jag skruvar av växelaxeln. Utan resultat. Det är antingen nyare eller äldre motorer än den jag har och inget fungerar likt de andra. Det är det enda som håller kvar växelhuset just nu är denna axel. Blir tokig snart. Modellen är OP076229
-
Men så bra. Då har jag koll. Va kanske lite otydlig gällande "pinnen" menar snabbkopplingens slanganslutning. Kan ha lite för spänd bränselang i motorbrunnen, men när den var mjuk och följsam så var det inga problem. Nu när den är stenhård så knäcktes den av vid första styrning. Är en Mercury utombordare vi pratar om.
-
Hej. Har sett folk skriva om torra och dåliga slangar mm.mm. Samma sak har hänt mig. Men till min fråga, blir det några konsekvenser om man köper en större innerdimemsion på slangen än den jag har idag? Andra gången bränslekopplingen går sönder nu, själva pinnen. Huvudsaken är väl att slangen blir för hårt och sliter av pipen, finns dessa att få tag på i metall?
-
emlo0101 ändrade sitt profilfoto
-
Har tre förfrågningar ang min "nya" Mercury motor. 50hk 4t från -00. Bild ett. En brun och en brun/vit kabel kommer ut från kabelanslutningen från reglaget. Vad gör dessa? Vart går dessa? Bild två. Ytterligare kablar som inte har någon kompis. Vad gör dessa? Bild tre. Pluss och minus pol. Hur många ampere säkring bör jag ha på pluskabeln? (Fick inte med någon batterikabel från säljaren)
-
Okej, aa de blir nog till att bonka på en flagga innan avfärd. I alla fall ha den med sig. Tycker bara det är märkligt att man inte ser de i fiskefilmer från Åland.
-
Ska tilläggas att vi pratar om en liten styrpulpetbåt på 4.40.
-
Flytväst och id mm är inga problem. Inte heller att bunta fast en flagga heller för den delen. Men om man nu skulle köra utan flagga ändå. Vad talar vi om för konsekvenser?
-
Ska åka och fiska på Åland till våren. Kommer åka över med färjan, med har jag min styrpulpetsbåt på trailer och tänker sjösätta den via Åland. Kommer även ta upp båten efter varje avslutat pass. Måste jag ha flagga på min båt under tiden jag fiskar? Har inte sett de i någon fiskefilm eller linkande men när man börjar googla om det så är det lite luddigt om vad som gäller. Någon här som vet?
-
Hoppar på denna tråden 9 år senare och frågar; Om e-tecen är en 2011 och hondan är en 2000. Hur mycket har grejerna förändras under denna tiden? Är de en solklar vinst för e-tecen då eller är hondan med i leken, trots sin ålder?