Gå till innehåll
söndag 26 januari 2025

Axelsson3000

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    6
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

1 Neutral

Om Axelsson3000

  • Placering
    Kadett
  1. FYI Jag plockade förgasarna igen och gjorde om mer grundligt.. hittade en ganska enorm mängd skit ( troligen en gammal packning från gamla bensinpumpen som luckrats upp av bränsle) massa gummi under flottörnålen i båda förgasarna. Nu klaffar nålen rätt och sluter tätt som den ska.. troligen fixat problemet och kommer provstarta imorgon! Den gamla pumpen är bytt och likaså bensinslangarna så hoppas inte det ligger kvar någon gummiskit i systemet som fastnar igen
  2. Intressant, hur görs detta? Ja när den väl går upp i högre varv utan att stendö så går den fint en kort stund innan det kväver sig igen.. nu kommer det en del bränsle från nedre förgasaren, rinner ut vid spjället.
  3. Bytte tändstift idag, startar fint och går på tomgång utan att dö nu! Men den pendlar i varv ganska mycket.. går ner till ”normal” tomgång och sen kommer en rökpuff så varvar den upp igen.. säger detta något? Imorgon får jag förhoppningsvis komp.mätare och eventuellt lampa för att kolla gnistorna.
  4. En fråga till, om det visar sig vara problem med tändningen, bör jag byta CDI-enhet då? eller vad rekommenderas att börja byta? Någon själ som i så fall vet vilken CDI-enhet det är?
  5. Du verkar ha riktigt bra koll, sett att du kommenterat en del! Riktigt schysst av dig! Jag får hem stift som jag kommer testa nu och förhoppningsvis kan jag få tag i någon som har lampa eller helt enkelt införskaffa tack så länge! Återkommer efter test
  6. Hej, Jag har problem med en gammal motor.. Känslan är att problemet är bränslerelaterat eller kanske tjuvluft? Den startar men går väldigt ojämnt på tomgång (ibland inte alls) Den går oftast med lite gas men hostar och går ojämnt där också. Jag tycker gången stabiliseras en aning om jag pumpar på blåsan på bränsleslangen. Sitter två förgasare, båda är urplockade och rensade, ena förgasaren var ganska smutsig så trodde jag hade felet där men inte.. Bytte bränslepumpen och samtliga bränsleslangar i motorn och kanske att gången blev en aning bättre men svårt att säga. bränslefilter bytta, ny tank införskaffad och fortfarande samma resultat... Beställde nya tändstift idag för att utesluta att felet ligger där, tycker att stiften ser fina ut, kanske lite sotiga..? Bra komp på alla cylindrar.. Börjar få slut på idéer nu.. kan det vara packning mellan förgasare och motor som är kass och tjuvar luft? Det finns ingen luftskruv på dessa förgasare. Någon som har någon idé? ska försöka få upp en film inom kort i tråden. Tacksam för alla möjliga förslag.
×
×
  • Skapa nytt...