Gå till innehåll
onsdag 13 november 2024

perraiskogen

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    25
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

1 Neutral

Om perraiskogen

  • Placering
    Fänrik

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Anledningen till att denna är upplockad, var att jag skulke renovera båten och sen plocka i det igen. Men blev mer jobb än jag räknat med, så nu säljer jag den i delar och skrotar skrovet.
  2. Är i fullt fungerande skick. Ålder vet jag inte. Ska se om jag hittar några mera märkningar.
  3. Kanse fel avdelning, men hoppas någon kan hjälpa mig att ge ett ungefärligt värde på denna styrning som syns på bilderna. Har setat i en stålbåt på ca 7,5x2 5 meter. Är en Seastar. Tippar på slagläge ca 30 cm. Komplett med ratt,pump, slangar osv.
  4. Sen var babords motor segare i starten. Antagligen batteri och eller startmotor. Men gick inte att starta utan att glöda, även om dom hade gått någon minut tidigare. Styrbord motor gick fortare på starten och startade utan gödning.
  5. Enligt ägaren var bälgar osv ganska nybytta, men finns väl fler ställen vattnet kommer in.. Har setat bensinmotorer i den tidigare, men någon tidigare ägare hade lyft i 2 st vp diesel 6:or i den. Så vet inte hur eller var installationen är gjord
  6. Hejsan. Var iväg och tittade på en 31 fots båt i veckan. Blev ingen affär då det var en del som inte stämde mellan annons och verklighet. Dels var det mindre motorer i båten, sen var det i sämre skick.. Men men, dels läckte den in vatten någonstans runt/i drevskölden på ena motorn, vilket var helt normalt enligt ägaren.. Men sen utanpå drevsköldarna så satt det en klump kvar på ena, men verkar vara helt bort rostad på andra. Den som sitter kvar håller på att släppa den med..
  7. Vad är det för trailer och vikt på båten? Är ju helt andra tegler när det gäller vikter osv när det handlar om båttrailer mot vanlig släpvagn
  8. Hejsan på er alla. Håller på att bygga om/renovera en gammal stålbåt. Sitter en ford lehman 4,1 liters diesel i den. Tidigare har det varit så att avgaser/kylvatten gått ut i botten på båten i aktern. Men sen har någon svetsar igen hålet och dragit upp ett rör så det går som ett U genom aktern och sen slutar röret över vattenytan. Så jag tänkte höra med er om vad ni tycker är bäst och varför. Tänkte vinkla om och förlänga röret under vattenytan, så det blir en tystare gång. Eller ska man göra på något annat sätt? Lära torra avgaser och dumpa kylvattnet genom skrovet? Kommer bilder i morgon på hur allt ser ut.
  9. Men den "spärren" du hr ca mitt på klumpen du skruvade bort. Är inte det utlösningen? Du drar ut den och sitter väl antagligen en fjäder ovanför som då trycker ner ventilen i släckaren.
  10. Om du inte har någon tillgång till kalk i båten, kan det inte vara hussvamp. Den behöver nämligen kalk för att inte bli förgiftad när den bryter ner trä.
  11. Om den ska kunna trycka ner så mycket diesel genom en cylinder, borde den vara stendöd. Bara prova att släppa på ett spridarrör i taget medans den går. Minskar den ungefär lika mycket i varv på alla cylindrarna så har du inge större fel där. Utan skulle nog tippa på tex trasig matarpump ( om den siter skruvad i blocket) eller något annat knas med insprutningspumpen.
  12. Har du rätt tändning, ventilspel osv?
  13. Du har fått tillbaka tändkablarna i rätt ordning? 1-3-4-2. Ventilspelet är kollat efter nya packningen blivit monterad?
  14. Kan även vara att du spolat in skiten från motorn i värmeväxlaren, så du tappat lite av funktionen på den. Men det är väl bara att prova tappa ur lite vatten och sen i med lite mer rent vatten så du närmar dig mot 50%. Kan ju även vara termostaten som inte riktigt öppnar till fullt flöde efter kokningen.
×
×
  • Skapa nytt...