Gå till innehåll
torsdag 06 februari 2025

TeamTrekrok

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    7
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om TeamTrekrok

  • Placering
    Kadett
  1. Anledningen att jag blandade 1% blandning var för att utesluta detta tipset. Blandar alltid enligt rekomendationer annars.
  2. Nej, det ska vara 2%. Gjorde en 1% blandning för att utesluta för fet blandning.
  3. Japp, öppnat denna och det kommer bränsle Känns som att det är detta som är felet. Tips på hur detta felsökes? Gärna enkelt förklarat då jag inte är så duktig på just detta.🙄
  4. Tack för era tips! Det jag nu gjort ytterliggare är bytt stift en gång till. Från gammalt till Biltema till original NGKBPR7HS-10 (står på en liten lapp under kåpan). Monterat bort tanken och tömt denna fullständigt om det eventuellt ändå fanns lite kondens i denna. Tankat ny bensin med 1% oljeblandning. Motorn uppför sig fortfarande likadant. Låter man den stå en dag så tänder den till på första rycket men startar inte, sedan är den död. Vad jag kan tänka mig för fel. Ej tillräckligt med energi i gnistan. Orsak är jag osäker på, kanske dåliga magneter? Hur kontrollerar jag dessa? Ska svänga in på Biltema vid lämpligt tillfälle och köpa en sådan här. https://www.biltema.se/bil---mc/verkstadsutrustning/testinstrument/elektroniska-testinstrument/tandningsprovare-2000017037 Kan något hänt när jag blåste rent förgasaren? Kan det hjälpa att tanka 98 oktan?
  5. Tack för välkomnandet! 31 år... men vill gärna kallas ungdom 😁 . Mina motorkunskaper sträcker väl sig till impeller byte, byta växelhus olja, rengöra förgasare etc Till dina frågor. Fungerat klockrent tre säsonger Använder choken ja Japp, en av tohatsus sista två taktare, bild på den nedan. Min motor har inbyggd tank så blåsan på bränsle slangen kan uteslutas. Som sagt bränslepumpen var bara en idé som dök upp eftersom jag inte felsökt denna ännu. Har ni förslag på annat jag kan felsöka eller någon uteslutnings metod jag kan använda mig av?
  6. Hej Har en Tohatsu 4hk 2-takt som trilskas lite grann. Var ute första gången nu efter vintern och den startade fint. När jag började ge den gas så dog den och startade inte igen. Låter man den stå en dag så tänder den till på första rycket men startar inte, sedan är den död. Det jag felsökt hittils. Luft skruv öppen Bränsle kran öppen Färsk bensin Nytt tändstift, har stark och fin gnista Försökt med startgas både i förgasaren och genom tändstifts hålet, men tänder ej. Demonterat och rengjort förgasaren med tryckluft Kan det vara bränslepumpen? Hur felsöker man den i så fall? Kan det vara något annat fel? Mvh Jesper
×
×
  • Skapa nytt...