Gå till innehåll
tisdag 26 november 2024

Fredrik41

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    3
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

1 Neutral

Om Fredrik41

  • Placering
    Landkrabba
  1. Jag har detta fenomen på min ena motor kad 300 titta på det före semestern men lät det vara under semestern. Vet hur jag kör den för att inte få fram felet. Va helt inne på turbo så jag tog ner den på båda motorerna men dom såg å kändes som nya. Jag är också inne på bränsle bytte givet filter först. Har läst på lite om det nu å ska prova skifta lufttempgivare mellan motorerna. Därför jag fråga om 44 an är som 300 med den givarn. Det blir nästa steg
  2. Kan du köra med öppen motorlucka? Titta när den tappar kraft går kompressorn igång då å räddar upp det? Om det är så orkar inte turbon ta över när kompressorn släpper. Men det låter som det är 200 varv för mycke på din för detta. Att den inte orkar varva fullt låter som snabbast enklast kolla så det är helt tätt vi laddluftrören. Hörde någon det läckte för i skarvgummit på laddluftröret över motorn. Nu har jag inte haft äran att skruva med kad 44. Men kad 42 samt 300. På kad 300 finns det lite mer tipps jag kan ge dig med dessa symtom. Men jag är osäker på hur lika 44 å 300 är i styrsystemet. Tror bara 300 är en uppstressad 44 men osäker någon kanske kan svara på det här
  3. Hejsan har börjat titta efter en draco 3400! Någon som har erfarenhet av den modellen? Bra dåligt?
×
×
  • Skapa nytt...