Gå till innehåll
söndag 24 november 2024

barian

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    4
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om barian

  • Placering
    Landkrabba
  1. Kruxet är ju om man måste betala någon för felsökningen. Då vill man ju göra det som är störst chans till att fixa problemet först i förhållande till kostnaden. Klart jag håller med dig i sak att man ska felsöka 🙂
  2. Jag läste absolut ditt inlägg! Tack för bra input! Men med styrbox menar du väl det jag menar med IDC eller missuppfattar jag dig? Alltså 67F-85540-01-00 som Tirill skrev.
  3. Tack för grymma tips! Håller med om att det mest låter som IDC:n. Vad blir kostnaden med tull etc om man beställer från ebay i USA? Kan man kringgå det på något smidigt sätt?
  4. Hej! Har en Yamaha utombordare modell F100 inne på reparation som har problemet att den har tändningsproblem. Det kan gå i typ 30 minuter i tank men sedan bara sluta ge tändning och stanna. Sedan startar den igen en stund senare. Enligt reparatören så är det antingen fel på dataenheten (IDC:n) eller på kabelhärvan och det är 50/50 enligt dem vad det kan vara. Nu tänkte jag rådfråga kollektivet här på en second opinion så vi fokuserar på rätt saker... - Vad heter dataenheten på svenska resp engelska om jag ska söka efter en begagnad, eller ny, att testa med? - Vad är rimligt att betala för en begagnad/ny sådan? Det verkar finnas någon dold standard i båtvärlden att handlarna tar 50% av nypris för begagnade reservdelar vilket i mina öron luktar ocker... - Kan det vara en annan orsak än någon av de två ovanstående som gör att motorn slutar ge tändning? Servicestatus i övrigt är att hela förgasarpaket är nyservat. Kamremmen är ny. Impellern är ny. Ny likriktare. Samt motorn är bra smörjd. Beteckningen på IDC:n börjar med 67F. mvh CL
×
×
  • Skapa nytt...