Stort tack @jarb för att du delat med dig av bilder och beskrivning!
Många år senare så var din information ovärderlig när jag skulle installera ett förbrukarbatteri i min Buster XXL med sekundär laddkrets från en Yamaha F150.
Letade länge efter kabeln nere i motorn på styrbordssidan, men till slut hittade jag den i framkant på babordssidan fastsatt på en blindkoppling.
Att hitta info om sekundära laddkretsen som Yamaha's motorer har, var inte lätt. Står nästan ingenting på nätet, hittade den här tråden samt en del på amerikanska thehulltruth.com
Hittade ingen svensk återförsäljare (via nätet) som sålde kabeln 68F-81949-02-00 men en Yamahaåterförsäljare i Amsterdam ( https://www.yamahacenteramsterdam.nl/en ) och amerikanska https://www.simyamaha.com/ & https://www.boats.net/product/yamaha/68F-81949-02-00.
Sitter en skyddsslang runt kabeln, den drog jag bort och drog kabeln från motorn genom hålet i gummitätningen enligt bild tidigare i tråden. Sen på med skyddshöljet igen ända upp mot gummitätning, tejpa fast höljet i kabeln på andra sidan. smetade på glidex och matade en dragfjäder genom slangen som går mellan båt och motor. Snurrade motorn så att slangen hade en mjuk båge, då gick det lätt att mata igenom. Sen var det bara att dra genom kabel och skyddshöljet som gled igenom lätt. Klämde en Skyllermarks 10mm² rörkabelsko och värmde fast lite krympslang, klart!