Gå till innehåll
måndag 25 november 2024

Kim1972

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    6
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Kim1972

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Ok, båtmekanikern tror att det är vakuumklockan som strular pga att motorn dör när man gasar på? Har öppnat vakuumklockan vars innehåll är nytt och hittar inget trasigt. Vakuumklockan är inte styrd av mekanik (som jag ser) Gasar jag ser jag inte att vakuumklockan ”följer med” Håller jag full gas så kan jag trycka upp pinnen till vakuumklockan utan problem men om jag släpper gasreglaget kan jag inte trycka upp pinnen till vakuumklockan. Förgasaren var bortplockat när jag gjorde detta test.
  2. Är det någon som vet hur vakuumklockan fungerar på en Holleyförgasare? Det finns ingen slang kopplad från eller till vakuumklockan och det är en elektrisk choke. Förgasaren sitter på en Volvo Penta 431
  3. Tack för ditt svar. Behövs verkligen en sån? Räcker det inte med en Stroboskoplampa. Jag ska kika efter vad det är för märke på min fördelare. Mvh Kim
  4. Hej. Har en Volvo Penta 431 V6 med ett Mercuiser tändsystem som har en tändmodul som sitter på fördelaren direkt under fördelarlocket som syns tydligt när fördelarlocket sitter på plats. Det sitter en kontakt som man kan koppla in som jag tror kan vara ett hjälpmedel till när man ska ställa tändningen? Är ute efter en sån som jag tror är ett hjälpmedel till en stroboskoplampa. Tar tacksamt emot svar på vad det är för ett intrument som kopplas in i tändmodulen. Jag har tittat på youtube på något som kopplas in i tändmodulen som jag tror är rätt pryl. se sträckat stycke.... Mvh Kim How to Set the Iginiton Timing on a Volvo Penta 4.3L GL Mari
  5. Kollar det i morgon, kom på att det kan vara huvudströmbrytaren som kan spöka, det är en 250 A art. 80-514 från Biltema
  6. Har en Volvo Penta 431 V6 tidigt 90 tal. Jag hade monterat tändkablarna fel och efter ett par smällar vid startförsök har jag rättat till tändkablarna. Nu klickar och knorrar det när jag försöker starta och batteriet är full laddat. Det finns en säkring som går till starten och det finns ett startrelä. Kan de vara orsaken till att den klickar och knorrar när jag försöker starta? Tänker på om de har tagit stryk på grund av att tändkablarna var felmonterade? Är tacksam för tipps.
×
×
  • Skapa nytt...