Gå till innehåll
söndag 22 december 2024

Pedram

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    3
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Pedram

  • Placering
    Landkrabba
  1. Ska svara på de frågor jag redan kan, och sedan ta reda på resten. Stort tack för engagemanget från alla. @Rascal En mekaniker rekommenderade att köra med choken öppen. Upplevdes faktiskt som att den startade lite snabbare. @Mange249 Ärligt så måste jag kanske dubbelkolla så att all packning bytts ut. Den lämnades ju in för en helrenovering. De la ner 2.5h för renovering och använde sig av Repair KIT-Q JET, där ska alla packningar finnas. Alla information och förslag uppskattas 🙏 @Gundj Förgasaren Förgasaren är en : R4-4MV Quadrajet Qjet 4-portar Rochester. Elektrisk choke Flottören utbytt Fördelare Den ska ha brytare, kondensator, vakum och mekansk tändförställning. Tändspole Högenergispole, den behövdes tydligen inte bytas. Luftfilter Gjorts rent och fint nyligen. Vad som ska testas 1. Justera brytaravståndet - Vad är det rekommenderade avståndet? 2. Kolla efter tjuvluft
  2. Tack för snabbt svar Gundj. Jag har funderat på att justera förgasaren, men är inte säker på hur jag ska justera fördelningen av bränsle och luft. Finns det några grundregler man ska följa? Bränslet verkar komma fram enkelt så tror inte det är relaterat till bränsleledningen. Är väldigt novis så uppskattar all tålamod med utförliga förklaringar. 🙏
  3. Hej alla! Detta blir mitt första inlägg och är rätt desperat nu då alla båtmekarna jag ringt verkar vara upptagna under sommaren här i Stockholm. Båten är en Draco 2500 TC och motorn är en inombordare cheva 5,7L med OMC system från -85. När den är kall startar den väldigt svårt. Efter ett tag, 10 minuter minst så kommer den igång, men dör väldigt snabbt medan motorvarven hoppar och ner mellan 100-200 RPM. Efter några försök till så håller motorn sig jämn och fin (dock hoppar 10-30 RPM). Vid startförsöken har jag pumpa in bränsle genom att gasa 3-4 gånger, samt kört med chocken öppen. Och vissa dagar kommer den inte igång alls. Åtgärder Förgasaren har totalrenoverats. (Efter renoveringen så har tomgången ej ställts in) Bränslefilter har bytts Tändstift har bytts Bytt olja Rengjort fördelare Har ni några tips, eller rekommendationer på någon med erfarenhet av amerikanska motorer som skulle kunna ta en titt här i Stockholm. Tack på förhand Pedram
×
×
  • Skapa nytt...