B-O
Medlemmar-
Innehålls Antal
16 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
4 NeutralOm B-O
-
Placering
Kadett
Senaste Profilbesöken
Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.
-
Jag hittar inget märke alls på grejerna men jag ska kolla in Lenco. Jag tycker det verkar som att jag har tappat någon typ av koppling mellan skruven och röret. Kanske går att bara byta de delarna, som du säger. Tack för tipset!
- 3 svar
-
- 1
-
B-O började följa Tanklock för reservdunk?, Trimplansmotorfixning, Flytvästar, uppblåsbara, byta och och 3 andra
-
Hej! Hoppas jag är i rätt forum nu. En av mina trimplan har delat sig. Inuti själva cylindermotorn (som fungerar som den ska, alltså snurrar) sitter det en skruv som ju på nåt vis ska vara fäst inuti "röret" som är fäst i själva trimplanet. Jag har försökt fota så bra det nu gick. Är det någon som vet vad det är för reservdel jag ska skaffa? Är det ett nytt "rör" eller ny "skruv" eller är det kört?
-
Båten är på 4 m så jag ska allt göra ett försök men bra att få höra från en som redan testat.
-
Ja, kanske det ja. Tänkte att det vara var den lilla grejen och patronen. Jo, har funderat på att köpa ny så är man kanske lite säkrare.
-
Hade det varit så enkelt så hade jag gjort det redan. Västen köptes av en kille som jobbar inom sjöräddningen och märket på västen har blivit bortnött. Tror det är endera Commodore eller Ocean .... nånting.
-
Kanske Offtopic men också aktuellt överallt. Jag testade en av mina uppblåsbara flytvästar för att se hur den funkar och nu måste jag byta gaspatron. Det var en på 33 g (fast på västen står det att det ska vara en på 38g) och det går att få tag på lite varstans men problemet verkar vara den lilla gröna "säkerhetsbrickan" eller vad det nu heter. Hittar ingen som säljer nåt som ser ut att passa. På bilden är det ett rött märke där den ska sitta. Kanske någon vet vart det finns att hitta?
-
Jag tänkte att det nog är som du säger. Dessutom kör jag oftast själv och har då tänkte att just balansera vikten med hjälp av dom (även om jag inte är riktigt säker på hur jag ska ställa dom för att rätta upp båten).
- 4 svar
-
- 1
-
Jag har skaffat en Ideal 550MC och den har två st trimplan. Nu har det ena helt enkelt separerat från "motorn" eller vad man kallar det. Det ena planet hänger alltså bara rakt ned och har själva pistongen hängandes från det. Kolla gärna bilden. Lagar man detta eller tar man bort båda planen? Hur lagar man? Jag har kört båten så lite så jag vet inte hur pass stor skillnad de gör.
-
Jo, jag tänker att det kanske är bäst. Vet du vad man gör för ingrepp?
-
Det är inte längre värt att fixa till mitt 80-släp (säger de som bör veta) så jag undrar om det finns ngt riktigt enkelt och billigt sätt att konvertera det till ett lagligt 30-släp. Byta axel blir väl lite för dyrt tror jag men jag har hört någon nämna nåt om att "steloperera" fjädringen. Förslag?
-
Det har du rätt i. Men kan ju iaf testa. När jag sökte på detta så hittade jag en annan med samma problem och han fick ett svar som sa att det kunde bli lite farligt i just svängar. Men som du säger så lär det ju inte bli så mkt till fart så... Jag hör ett test först och sedan kanske min lilla "uppfinning" om det skulle behövas.
-
Hej! Fick ett bra pris så jag slog till på direkten. Det blev en Volvo Penta 7,5hk 4takt, lång rigg. Missen består i att båten ska ha kort rigg. Funderar på om man bara kan fästa en plankbit med genomgående bult så högt upp som möjligt på aktern. Ungefär som på mitt konstverk till ritning som jag bifogar. Är det en bra idé, eller vad tror ni?
-
Nix, så det måste nog bli två olika tankar i båten.
- 6 svar
-
- 1
-
Kan det finnas någon form av koppling till båtmotorn direkt från en vanlig 10 liters reservdunk? Jag har en 4taktare i båten men en liten 2taktare som trolling/nödmotor och tänkte att man kanske skulle kunna slippa ha två bensintankar i båten.