Gå till innehåll
fredag 31 januari 2025

NordStar

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    4
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om NordStar

  • Placering
    Landkrabba

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Fick båten fixad idag. Felet var tryckgivare temperatur/ laddtryck som visade fel värde. Inga felkoder men visade fel värde. Reservdel #22320906.
  2. Tack. Pratade med en kompis som arbetar som montör för Volvos Anläggningsmaskiner. Han sa direkt också fuel rail givaren. Tyvärr så har inte verkstaden tid att mäta den före på tisdag nästa vecka.
  3. Troligtvis inte.... men via telefon bekräftade han att reglaget visade 99,8% i fullt läge så troligtvis inte är det reglage problem.
  4. Hej. Jag har en Nord Star 31 med en Volvo Penta D6 330 hk, båt och motor från 2008 och ca 350 t. I torsdags före midsommar skulle vi åka till stugan. Båten hade stått ca 3 veckor från förra resan. Motorn startade, jag varmkörde och vi for iväg. Men motorn tog endast 1300 varv. Där stoppade det, gick ca 7-8 knop men tog inte mera varv än så. Vi vände om och jag fick tag in en VP montör. Han sa att vi skulle prova byta filter (bytt i maj, endast kört en resa). Det gjorde vi och ingen skillnad. Han misstänkte att det kunde vara aktuatorn som felade. Motorn tror att ingen växel är i och då finns det en varvstopp. På söndag körde jag båten till verkstad och det gick ca 7-8 knop. Efter ca 10 min så plötsligt började motorn att varva upp och gick som normalt. Efter ca 5 min saktade jag ner och provade öka på nytt. Igen samma fel. Fortsatte en timme till men ingen skillnad. Idag så var en montör och mätte och inga felkoder, aktuatorn är hel och också reglaget. De har först tid nästa vecka att börja felsöka. Semestern börjar nu.... Är det någon som har en susning om vad det kan vara för fel? H. Mats
×
×
  • Skapa nytt...