Gå till innehåll
onsdag 29 januari 2025

Larzon

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    16
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Larzon

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Varför vill man tynga ner fören? Kanske suttit en större motor på innan. Jag har upplevt att båten faktiskt ligger längre ner i fören än vad den gör i aktern. Tänkt på det för det ser lite lustigt ut. Känns inte som någon fara att ta bort den och plasta igen hålen i alla fall? //Andreas
  2. Hej, Jag har en dc båt, typ Ryds camping. I facket längst fram under taket så sitter det något som verkar vara en vikt. Vad är anledningen till denna? Mvh Andreas Larsson
  3. Hej, Jag har en liten DC båt (typ Ryds camping). Mellan förar- samt passagerarplats och bakre soffa har jag fästen (se bilder) på sidorna. Det är en metallbit överst och två skruvar nedtill. Misstänker att det har varit till ett bord på varje sida, men vet inte. Någon som vet? Om det är bordsfäste, var köper man sådana bord? Mvh Andreas
  4. Nu har jag äntligen fått tummen ur och testat den med lite högre varv, tyvärr gick temperaturen åt andra hållet. 73 på övre till 77 på nedre. Är detta skadligt för motorn? Någon som vet vad som kan vara fel? Bra stråle och ny termostat... Upplever att den går lite bättre nu, men mer svårstartad när den är varm //Andreas
  5. Aha, tack för bra svar. Temperaturern som jag skrev ovan har uppnåtts via tomgång enbart. Om jag förstår dig rätt så är temperaturer runt 70 grader för varmt. Borde snarare ligga runt 60? Någon aning om vad som kan vara fel om motorn går för varm trots byte av termostat? Mvh Andreas
  6. Hej, Precis en sådan har jag köpt och monterat. Frågan är bara om tempen jag sedan får på motorn är rimlig? Mvh Andreas Larsson
  7. Någon som har koll på rimlig temp på denna motor, tycker jag hittar olika svar när jag läser på nätet. Manualen jag har (köpte någon på nätet) säger 58 grader... //Andreas
  8. Hej, Jag har en johnson 60 hk - 92. Upptäckte precis att termostaten på den hade fastnat i öppet läge. Efter byte av termostat så tyckte jag att den blev hemskt varm (hela svänghjulet blev varmt). Vid tempmätning såg jag att tempen var enligt följande: Övre cylinder: 68° C Mellan cylinder: 70 ° C Nedre cylinder: 72-73 ° C Är detta normala värden? Jag misstänker nämligen att den går snålt (dör lätt på tomgång med växel i). Är rädd att den går för varmt pga för snål bränsletillförsel. Har beställt ny pump, men är det några problem att köra med den med tanke på temperaturen? Tack på förhand! Mvh Andreas Larsson
  9. Ne jag tänkte att jag överger röret och monterar den i aktern. //Andreas
  10. Tror det blir uppgradering till en Vexilar SP200. Så kan man köra med plattan och navionics. ☺️ //Andreas
  11. Tusen tack för grymma svar! //Andreas
  12. Helt oinsatt i sådana här givare. Tror ni befintlig givare går att använda till ett modernt ekolod? Eller finns det något modernt (till en rimlig peng) som man skulle kunna montera där det gamla sitter? //Andreas
  13. Hej, Precis det är inget hål i skrovet. Det är bara cylindern som är fastplastad på insidan. Tänker att jag låter den sitta då den inte stör. //Andreas
  14. Ok, har bara erfarenhet av aktermonterade lod sedan tidigare. Tack för snabbt svar! //Andreas
  15. Ok, kanske en dum fråga, men vad jag kan se är det inget hål i botten på båten? //Andreas
×
×
  • Skapa nytt...