Gå till innehåll
lördag 04 januari 2025

Storless

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    4
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

1 Neutral

Om Storless

  • Placering
    Landkrabba

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. http://www.brownspoint.com/store/pc/suzuki/dt28.asp Iövrigt så är din tanke där om att byta motor nog rätt klok.. Tror att jag kommer att hamna där, hade känts bra bara att få ordning på den här snurran så jag kan sälja den och se köparen i ögonen.
  2. Ok! Tack för svar! Jo det är helt säkert en DT 28. Motornr och allt stämmer. Innan jag rev toppen för att kolla kanalerna där så gjorde jag ett sista test med balja i stället för spolmuff. Fyllde som jag trodde högt nog men inget skvallervatten.. fyllde lite till på inrådan av kunnig och DÅ funkade det! Spolmuffen är inte tillräckligt tät och har inte tillräckligt tryck uppenbarligen. Så nu funkar det och den går rätt bra faktiskt! Dock verkar den bli lite gnällig att starta när man kört ett tag.. fick köra startmotor ganska länge sist vi skulle hem. Jag är osäker på om det är förgasaren eller om tändningen som strular?
  3. Tja! Testar ett forum med förhoppningvis kunnigt folk, gått in i väggen här.. Suzuki DT 28 hk -81:a tror jag. Startar och går bra.. tills den blir lite varm då havererarde tomgången och det blir svårt att skifta växel. Rev hela skiten och insåg att jag borde ha läst på lite och kollat noga innan jag slog till på blocket.. Avdragna skruvar och trassel. Hur som! Problemet är att jag inte får någon kylning eller inget där skvallervattnet ska ut. Bytt impeller.. upptäckte med stöttning från kunnig person att termostaten tvärhavererat så den rev jag bort helt och hållet. Blåser jag i röret som går upp från impellern upp i motorn så känner jag ett tydligt "drag" i skvallerhålet så det är inte stopp. Stod bakom snurran skruvade drivaxlen medurs när jag monterade impellern så den ska väl sitta rätt? Tycker det är en hyggligt simpel pryl detta, det är inte stopp mellan insuget och själva impellern heller. Vad gör man??? Jävligt tacksam för råd från någon kunnig..
  4. På min hade termonstaten tvärhavererat.. det kan förklara kylvattnet eller bristen på sen låter det som växelföraren som trasslat iom växlarna?
×
×
  • Skapa nytt...