Gå till innehåll
måndag 03 mars 2025

OA85

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    2
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om OA85

  • Placering
    Landkrabba
  1. Hej! Har en Yamaha V4 115hk -92 med stor 2-takts oljetank i båten och en mindre tank på motorn vilka är sammankopplade med slang och elektronik. Detta system fungerar tyvärr inte för stunden men jag vill få fart på det (själva autolube fungerar). Jag söker först och främst info om hur systemet med två tankar fungerar, fylls den lilla tanken på motorn på löpande eller fylls den lilla tanken upp när den nått en viss lägsta nivå? Får indikering om låg nivå i motorns tank i instrumentet så den biten fungerar. Vad betyder oljekannan för övrigt då den röda indikeringen om låg nivå redan berättat att man ska fylla på?: https://www.thehulltruth.com/attachment.php?attachmentid=148911&stc=1&d=1294517437 Kan man tvångsköra fyllning av den lilla tanken på något enkelt sätt? Det sitter en återfjädrande brytare på motorn invid detta oljesystem, sitter något i vägen så har inte kunnat läsa dess funktion i detalj. Vad gör den? Skulle det gå att bygga om elsystemet så man manuellt kan köra pumpen i den stora tanken och på så vis fylla den lilla eller måste någon ventil eller dylikt öppnas som normalt sett sker via motorstyrningen? Tack på förhand!
  2. Gör ett "trådlyft" då jag upplever samma fel med min motor. Har skrivit till trådskaparen men inte fått något svar än så jag chansar och skriver här istället. Det jag vill dubbelkolla är om andra delar min uppfattning om vad och vart trådskaparen åtgärdade för att lösa problemet. Ska jag tolka att det handlade om ett igensatt bränslerör i båtens bränsletank och att det i det röret satt en backventil som även den var igensatt? Dvs felkällan satt i en båtspecifik del och inget som kan direkt översättas på min motor? Alltså kort och gott undermålig bränsletillförsel och inget fel på förgasare eller motor?
×
×
  • Skapa nytt...