SimonSigfridson
Medlemmar-
Innehålls Antal
8 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm SimonSigfridson
-
Placering
Kadett
-
Hej allihopa och ursäkta ett mycket sent svar. jag är egenföretagare och har mycket att stå i under sommarmånaderna. Jag bestämde mig för att ta isär avtappningspluggen till vardera förgasare samt köra en till tvätt på alla tre högfartsmunstyckerna trots att detta redan var gjort. Detta resulterade i att den efter detta gick som en kula skjuten ur en kanon! tack för all eran hjälp. En ny fråga jag har nu när den går så pass bra är hur vida den skall svara direkt på gas eller komma något efter när man reglerar gasen. Går vajern att ställa in och vad gör inställningen av denna isåfall?
-
Hej! upplever i hen skillnad på varm och kall, har gjort komp prov på alla tre cylindrar 10.0kg, 10,1 kg och 10,5 kg. skall låna en kompis tank och blåsa samt hans soppapump drån en liksom motor vi vet fungerar. För att helt kunna uteslut detta. Fick upp den i mer fart idag än tidigare. Förgasarna är ju helt genomgådda. /simon
-
Hej! Förlåt för korta och "irriterande" svar men jg behöver begär nytt lösenord varje gång jag skall gå in på forumet och skriva då sidan säger att mitt namn inte finns eller är felstavat. För SVT på din fråga är det riktigt jag har skruvat bort en skruv samt packning för att sedan skruvat ut munstycket en bot inför ultraljudstvätten. Det var jag som var otydlig där. jag monterade förgasarna och ör i detta nu på väg ner för att göra ett komp test. Finns det någon inställning utanför förgasare och cylindrar man se efter som kan påverka detta med att den inte svarar på gas? /Simon ps bifogar en bild på en fjäder som för mig var tycks hänga fritt, vart skall den sitta?
-
Hej! Har monterat förgasarna under eftermiddagen och den startade lättare och låter som att den går jämnare jg kan även nu gasa fullt med handgasen utan att den dör. Men när jg lägger i en växel går han ca 2 gånger Firtare än innan men vill inte svara riktigt på gasen. Vart hittar jag justeringar för luft och bränsle? Om det kan vara det som är felet? Jag funderar också på en fjäder på sidan av förgasaren som jag misstänker skall sitta på ett visst sätt på sidan men förstår inte vart eller hur den skall sitta?
-
Uppdatering har demonterat förgasarna relativt enkelt, det var fullt med gegga och torkad olja i nedersta cylindern och minstyckena var skitiga. skall montera ihop dessa i eftermiddag. Dock följde det med två delar i reparationssatsen jag inte vet vart de skall sitta, misstänker att de tillhör en annan motor då renoveringssatsen passar fler modeller?! Var tvungen att beställa t koppling till bränsleslangarna som går mellan förgasarna. Någon som vet om man kan ta "vilken slang som helst för dessa som reserv? På bild två ser ni att jag skruvar ur munstycket en aning skall dessa tas bort vid tvätt? Visst skall jag skruva tillbaka dem med varsam hand men ända i botten? Den skriv som justerar bränsle och luftmängd begriper jag inte heller vart den sitter. Önskas mer bilder så hojta till! /Simon
-
Hej! Och tack för era svar riktigt roligt att bli välkomnad på bra sätt. = bra forum! Feljusrerad förgasare skulle kunna testas genom att ge något mer bränsle (kvarts varv på varje skruv för mer soppa i blandningen?) för att sedan skruvas tillbaka om inget händer och fortsätta med isärplockning? /Simon
-
Hej och hallå alla glada! hag har nyligen köpt en Selco 18 med en Johnson 70 hk 2-takt från -79. Detta är gjort -bytt tändstift -bytt membran i soppapumpen -ny trycktank och blåsa -nya slag klämmor, delvis nya bränsleslangar mitt problem är att den med handgas går nästan att gasa fullt men gasar jag fullt dör motorn. Detta oavsett om jag trycker på blåsan under tiden eller ej. Den kan få upp i högre varv om jag chokar samtidigt. Med växel i går den bara med lite gas. Teori Detta får mig att misstänka skit i högfartsmunstycken jag har köpt tre repsatser till förgasare och bokat ultraljudstvätt av dessa. Skulle gärna vilja ha tips om hur demontera på bra sött och vad jag skall tänka på vid arbetet. Tack /Simon