Gå till innehåll
tisdag 12 november 2024

Firefox86

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    54
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Firefox86

  • Placering
    Löjtnant

Senaste Profilbesöken

694 profilvisningar
  1. då undrar jag var är det som är sämre med"billigare" denna är ju inte så billig 4200kr finns för under 3000 då utan backventil
  2. oki så nfb fungerar bra om man släpper ratten motorn drar inte åt något håll båten håller kursen? fungerar den lika som hydraulstyrningen med backventil? är hydraul styrningen som jag länkade dålig ?
  3. ska köpa ny styrning till båten då mon nuvarande är slut och äcklig. släpper man rätten lite så drar båten till höger eller vänster direkt. finns liksom inget motstånd. det är rentav äckligt om man kör lite snabbare runt 20 30knop och råkar släppa rätten för en sekund då blir den en volta!!. har kikat lite på den här Mavimare GF 90BT nuvarande pris 4250 + styrstag till f50 300kr totalt 4550kr och den här styrväxeln teleflex nfb 4.2 med styrwire för runt 3000kr. båten är en hr 455sport 01 med Yamaha f50 . har ni några erfarenheter utav dom ovan nämnda? skulle teleflexen nfb fungerar bra om inte lika bra som hyaudral styrningen för 4550? båda har ju "no feed back" funktion
  4. läste på ett amerikanskt forum där säger dom att tomgångskruven sitter till vänster på den 4e förgasaren se bild
  5. oki den övre eller undre?. om jag nu väljer att riva dom och göra rent. måste jag synka in som igen fast jag inte rör någon justerings skruv?
  6. ägaren innan hade skruvat på varje förgasaren dom skruvarna till vänster på bilden. och då gick motorn skit. han lämnade då in motorn så en mekaniker gick synka om dom. men tomgången var fortfarande dålig när man lägger i växeln. folk har sagt att man justerar tomgången på motorn genom att skruva in en skruv som sitter längst ner på en lång arm på motorn höger.
  7. motorn går ner till ca 600 500 rpm hoppar och rudkar och vibrerar när man lägger i växel och bara driver fram. men gasar jag lite så varvet hamnar runt 1000 så går den rent och fint hela vägen till max. när jag inte har växel i så ligger motorn runt 900rpm och går rent och fint. det är bara när man lägger i växeln och driver. kan det vara tomgången som behövs justeras ? och vart sitter den skruven ? har kikat lite och är det den som sitter längst ner på den 4e förgasaren och justerar den långa armen som styr alla 4 förgasarna ?
  8. Hej min tiltgivaren verkar det vara något fel på. nålen på trim mätaren rör sig inte. Hur ska givaren vara monterad på riggen? själva armen sitter löst mot givaren den sitter i sig fast i en fjäder på givaren .som min är nu så rör sig inte armen på givaren alls. ska det vara så? någon som vet som kan förklara och gärna ta ett kort
  9. knappast för att motorn är 17år. det är 15" propeller på det var en jävla massa beväpning på både skrovet och motorn
  10. motorn på Buster rs är Johnson 40hk års 00 den varvar ca 5000max och gör endast 37kmh enligt gps. motorn går rent och fint annars. vad kan vara felet?
  11. motorn på Buster rs är Johnson 40hk års 00 den varvar ca 5000max och gör endast 37kmh enligt gps. motorn går rent och fint annars. vad kan vara felet?
  12. Hej undrar vad kompresionen ska ligga på i en Johnson 40hk 2cylindrar 2 takt. års 92 Har just nu 9,5 och 9.8
  13. Hej undrar vad kompresionen ska ligga på i en Johnson 40hk 2cylindrar 2 takt. års 92 Har just nu 9,5 och 9.8
  14. Sitter för närvarande en evinrude 40hk monterad båten toppar 26knop om jag åker själv Men vill montera dit en större skulle 70hk blir på tok för mycket ? Anledningen är att jag vill kunna köra vattenskidor med den och ligga i bra machfart när jag har med folk och utrustning. Båten är rekommenderad för Max 35hk och 6 personer
  15. Hej har sökt men hittar inte hur jag justerar tomgången på en evinrude 40hk 91. Min tomgång är för hög. Jag kommer ej under 4.80kmh när jag trollar och man hör att tomgången är högre än 800 900rpm snarare 11 1200rpm. Någon som vet?
×
×
  • Skapa nytt...