Gå till innehåll
söndag 01 december 2024

jupe

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    6
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

1 Neutral

Om jupe

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

531 profilvisningar
  1. Tack för informationen och jag har funderat lite på rf skruv och mutter men jag får se vart det landar. Jo, jag har förstått att listen blir en utmaning men den får jag spara till en varm vårdag med allt vad det innebär Tack för tipset om jag behöver byta, tyckte att den gamle såg bra ut och hoppas att jag kan dra ut den igen.
  2. Tack för ett utförligt svar 😊 Båten i fråga är en Nimbus Nova 19 från - 98 och har dom hållit i 24 år så borde det vara okej tänker jag. Frågan är bara om jag skall gå all in och lossa alla nitar så att man får det riktigt gjort nu när jag ändå påbörjat.
  3. Håller på med att försöka täta mellan skrovhalvorna på min gamla nimbus och har tagit loss relingslisten och ser att en del av blindnitarna (popnit) har släppt lite. Dessa sitter igenom skarven med en liten bricka bakom. Nu till min fråga, vad för nit bör det vara? Trodde att det skulle vara rf nitarna men dom jag tagit loss är magnetiska? Hade tänkt att sätta dit rf nitar men dessa kräver en hel del kraft och även med en bricka på båda sidor är jag orolig för att göra sönder godset? Kanske satsa på ett bultförband istället? Bonusfråga, vad bör jag täta med i skarven? Sika eller motsvarande?
  4. Hej, jag bytte på min v6 2003 i våras och i mitt fall blev det billigare att köpa original från min lokala handlare med 20% mässrabatt. Har för mig att något av piratalternativen var betydligt dyrare är original till ordinarie pris så kolla runt är mitt tips.
  5. Tack för svaret Jo det har jag gjort men vad är det jag skall kolla efter? Har ju en del rost men var är den svaga punkten i denna konstruktion? Surt att slänga ut halva motorns värde på delar till avgassystemet men självklart skall man inte vara dumsnål heller...
  6. Väcker liv i denna gamla tråd? Någon som vet? Har försökt hitta information om livslängden på dry-joint men inte fått något bra svar. Folk blandar gärna ihop dessa med den gamla modellen innan 2002 och som hade problem med genomrostning vid packningen… Har inte haft några överhettningsproblem på mina men vet dock inte hur kanalerna går i dessa och därmed vet jag inte vad man skall titta efter? Vore tacksam för information om vad som gäller för dry-joint.
×
×
  • Skapa nytt...